Vraag

Vve in eigen beheer? Wat zijn de ervaringen? Min en plus punten?

  • 10 February 2024
  • 2 reacties
  • 92 Bekeken

  • Nieuwe deelnemer
  • 0 reacties

Wij zijn met 9 appartementen klein en hebben slechte ervaringen met onze huidige Vve beheerder en daarbij behoorlijke verhoging in kosten ontvangen per 2024. We zijn aan het onderzoeken of we het zelf kunnen gaan doen, via een administratiekantoor of op zoek zullen moeten gaan naar een nieuwe Vve beheerder. We doen al veel zelf met de bewoners. 

Ik hoor heel graag ervaringen, tips en tricks etc. 
Alvast bedankt!


2 reacties

Na slechte ervaringen met een tweetal professionele beheerders, zijn wij zelfstandig de VVE gaan beheren. Hierbij eerst gebruik gemaakt van het pakket VVE123 van de firma VVE Gemak in Amsterdam, later overgestapt op het pakket VVETotaal.

Het kost wat tijd van bestuur en een van de leden en wij hebben dan ook in de ALV vastgesteld dat het lid wat de administratie bijhoudt daar een vrijwilligersvergoeding voor ontvangt.

Voor wat betreft de technische zaken is het wel fijn als er een aantal deskundige leden zijn die plaats willen nemen in een Technische Commissie.

Projekten die wij de laatste tijd hebben afgerond zijn:

  • Afsluiten Energiebespaarlening t.b.v. kunststof kozijnen met HR++ glas
  • Plaatsen van deze kozijnen
  • Vervangen jaren 80 dubbel glas door HR++ glas aan de balkonzijde van de appartementen
  • Op de planning:
  • Aanvragen SVVE subsidie voor na-isolatie gevels
  • Dakrenovatie+ na-isolatie

De VVE bestaat uit 48 appartementen, 50 bergingen en 43 parkeerplaatsen.

 

Wij zijn met 9 appartementen klein en hebben slechte ervaringen met onze huidige Vve beheerder en daarbij behoorlijke verhoging in kosten ontvangen per 2024. We zijn aan het onderzoeken of we het zelf kunnen gaan doen, via een administratiekantoor of op zoek zullen moeten gaan naar een nieuwe Vve beheerder. We doen al veel zelf met de bewoners. 

Ik hoor heel graag ervaringen, tips en tricks etc. 
Alvast bedankt!

Herkenbaar, ik haak even aan.

Reageer