Dag iedereen!
Wij hebben een VVE van 3 eigenaren. Bij de laatste ALV was ik voorzitter. Ik ben ook het enige lid van het bestuur.
Mijn vraag gaat over de notulen. Ik heb ze zo objectief mogelijk opgeschreven, met de gemaakte beslissingen en de te ondernemen acties.
Eén van de eigenaren wil deze notulen echter bewerken/wijzigen. Ik heb dus twee vragen:
(1) Kan ik als voorzitter al deze wijzigingen/toevoegingen negeren en de notulen behouden die ik heb geschreven? (Ik ga ervan uit dat ik wijzigingen/toevoegingen kan aanbrengen die de notulen verbeteren, maar ik kies.)
(2) Ervan uitgaande dat ik de notulen bewaar zoals ik wil, kunnen de andere eigenaren die notulen dan "afwijzen" in de volgende ALV? Zo ja, wie bepaalt dan de definitieve versie van de notulen?
Bedankt voor jouw inzichten!
David
We vallen onder MR 2006, waarin dit staat:
Artikel 46
1. Van het verhandelde in de vergadering worden, tenzij hiervan een notarieel proces-verbaal wordt opgemaakt, onderhandse notulen gehouden, welke moeten worden ondertekend door de voorzitter en het bestuur en welke worden vastgesteld in dezelfde of de eerstvolgende vergadering.
2. Het bestuur zendt per post, per fax of per e-mail aan iedere eigenaar binnen twee weken na de vergadering de notulen of het ontwerp daarvan toe.
3. Iedere eigenaar is gerechtigd tot inzage van de notulen.