Vraag

Wie woont er ook in een appartement van de architecten: Apon - Van den Berg - Ter Braak - Tromp Architecten Rotterdam

  • 14 May 2024
  • 2 reacties
  • 25 Bekeken

  • Actieve deelnemer
  • 19 reacties

Ik woon in Delft met veel genoegen in één van de 500 appartementen van deze architecten. Van deze architecten zijn op meerdere plaatsen in Nederland vrijwel identieke flats gebouwd en ik heb ze gezien in Maassluis en Amersfoort.
Ik zou graag in contact komen met bewoners die wonen in een van de appartementen van deze architecten. 
Kenmerken van deze gebouwen zijn:

1. er is geen galerij, maar altijd portiekwoningen, waarbij vaak elk portiek twee liften heeft;

  1. Aan de kant van de woonkamer/slaapkamer is een groot balkon en een smal balkon (om zelf ramen te kunnen zemen);
  2. aan de andere zijde van het appartementsgebouw is de toegang tot de portieken en de bergingsgangen;
  3. aan deze zijde vallen vooral de grote elementen op met “uitgewassen grind”;
  4. Aan de kopse kanten van het gebouw zijn er altijd 4-kamerwoningen. De tussenwoningen zijn als basis ook 4-kamerwoningen, maar bij de bouw kon gemakkelijk één van de kamers aan een aanliggend appartement worden “geplakt”, waardoor er 3- en 5-kamerwoningen ontstonden.

mijn bedoeling is om tot uitwisseling van informatie te komen tussen VvE-leden. Reden: deze woningen zijn nu allemaal ongeveer 50 jaar oud en behoeven aanpassing aan de nieuwe tijd. 
 

 


2 reacties

Reputatie 1

Goedemiddag, het moet wel een toevalligheid zijn als een community-lid woonachtig is in een dergelijk flatgebouw. Maar mocht dit het geval zijn, gelieve dan enkel de contactgegevens van de VvE te delen en geen persoonlijke gegevens van individuele eigenaren. Dit in verband met de AVG. Mijn dank.

Een kleine toelichting over het woord “toevalligheid”. Alleen al in Delft zijn er 500 appartementen (in vijf gebouwen). In Maassluis heb ik er tussen de 200 en 300 appartementen zien staan in vijf of zes gebouwen. In Amersfoort weet ik dat ze op twee plaatsen zijn gebouwd (Otelloplaats en Verdiweg), maar daar weet ik het aantal appartementen nog niet van. 
 

Voor de duidelijkheid het gaat mij niet om persoonlijke gegevens, maar om gebouw-gegevens. 
 

Dank voor uw aanwijzing. 

Reageer