Wie heeft er in tussen via VEH Collectieve Inkoop Zonnepanelen geplaatst gekregen via GreenChoice.
Hier mijn ervaring. In afwachting van GreenChoice die zich in still zwijgen hult.
Dinsdag 19 april 2022:
Na een rommelige dag met wat lijkt 2 zzp-ers, lijken de zonnepanelen te werken.
Het is duidelijk dat de 2 monteurs, niet van GeenChoice zijn, of heeft Greenchoice helemaal geen eigen monteurs.
Wil melden dat de zonnepanelen strak op de erfafscheiding aansluiten (volgens de monteur net op die midden van de spouwmuur?). Indien er een toekomstig conflict met de buren ontstaat als blijkt dat ze wel de erfscheiding passeren. Stel ik hiervoor GreenChoice aansprakelijk. Nog geen reactie op mijn email gehad van GreenChoice.
Zie dat de panelen krassen hebben. Zowel op de panelen als op randen. Is dit normaal?
Er is een stopcontact verplaats en het oude/bestaande wandcontactdoos met bedrading, is niet afgedicht, zit naast de droger en wasmachine. Moet zelf een afdekkapje regelen/kopen blijkbaar. Dacht dat Greenchoice alle materiaal regelde.
Verder het volgende over werkzaamheden:
Geen stijger, geen val-zekering tijden werkzaamheden op het dak. VEILIGHEID… Staat groot vermeld op hun web-site. Of geld dit niet voor onder-aannemers?
Volgend de “telefonische" GreenChoise schouw zouden de nok-vosten niet hoeven te worden verplaats. Dit was wel nodig volgend de monteur omdat alles stak tegen de nok kwam. En er anders geen beugels en rails kon worden gemonteerd.
Tijdens de werkzaamheden zijn beide monteurs weggeweest om materiaal te halen of ergens iets weg te brengen. Dit kwam de montage snelheid niet tegoeden.
En hadden ze geen reserve onderdelen. Toen bleek dat er een eindkap miste. En er was niet beschikbaar.
De totale indruk van de werkzaamheden van de “GreenChoise” monteurs vond ik niet erg overtuigend. Wel vriendelijk, beleeft en netjes….
Het was ook blijkbaar de eerste keer dat ze samenwerkte. En ik kreeg de indruk dat ze op het laatste moment op deze klus zijn gezet.
Niet op de hoogte waren wat ze konden verwachten, en zelf maar moeten uitzoeken hoe en wat. Zonder duidelijke instructies van GreenChoise.
En met twee man red je het nooit in de ± 5 uur. Die op de GreenChoise website staat vermeld.
Alle zonnepanelen panelen hier in de buurt zijn door andere bedrijven geïnstalleerd. Straks georganiseerde teams/ploegen met meerdere mensen en veilig stijger-materiaal.
Begreep dat ik met GreenChoice contact moet op nemen om de “APP”? Te kunnen installeren.
Zodat ik kan zien wat de zonnepanelen opleveren. Heeft 4 dagen gewerkt, maar krijg de modem niet meer verbonden met de omvormer. Geen idee of er stroom word opgewekt?
Verder is er geen documentatie achtergebleven. Of andere gebruikers informatie. En niets meer vernomen van GrenChoice.
Ook heb ik niets getekend voor de oplevering. Want er was geen oplevering.
Was blijkbaar ook niet nodig of de monteurs zijn hier niet van op de hoogte.
Of komt echte GreenChoice-medewerker hiervoor nog een keer langs. Voor de officiële oplevering?
Verder instructies en uitleg was niet nodig werd mij verteld, dat doet GreenChoice, dus ik wacht nu nog steeds af.
Heb de zonnepanelen met de door GreenChoise aangeleverd mail gegeven aangemeld via energieleveren.nl. Dit lijkt te werken.
Al met als, raad ik GreenChoise aan bij vrienden en kennissen? Niet echt denk ik.
Weet ook niet wat de toegevoegde waarde van VEH in dit geheel is.