Beantwoord

Garantie voor zonnepanelen ?

  • 9 April 2019
  • 2 reacties
  • 815 Bekeken

  • Nieuwe deelnemer
  • 0 reacties
Wie heeft ervaring met het garantie ?
  1. Heeft het garantiefonds SGZE in de praktijk een meerwaarde ?
  2. Ervaring met product (zonnepaneel, omvormer) garantie ?
mvg Roel8
icon

Beste antwoord door Ossit 13 April 2019, 12:45

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 2
In 2013 kocht ik degelijke Duitse panelen, met 25 jaar linear performance guarantee. Ook kocht ik mooie Engelse microinverters, ook met 25 jaar garantie.

De panelentoko ging een jaar later failliet en de microinverter toko een paar maanden daarna. Op één microinverter na werkt alles nog prima, maar garantie?
Reputatie 1
In 2012 zonnepanelen aangeschaft met de collectieve inkoop via Eigen Huis. Tien jaar garantie op het goed functioneren van de installatie, maar dan gaat Oskomera failliet. Heb nu problemen met de SMA Sunny Boy 2100TL en kan fluiten naar de garantie. Het probleem is waarschijnlijk dat bij de installatie verzuimd is de juiste landeninstelling te selecteren. Was destijds niet zo’n handig stel installateurs. Heb ook stevige lekkage gehad omdat zo bleek later, er een dakpan niet was teruggeschoven onder een van de zonnepanelen.
Nu hier de hele straat aan de zonnepanelen is, is de VAC max wat toegenomen met piekjes van bijna 251 W. Nu klapt de omvormer er bij een piekje van 250,7 W uit (dat zou pas bij 253 moeten gebeuren). Omdat destijds ook geen communicatie module werd meegeleverd, kan ik er nu niet bij om de instelling aan te passen. Eigen Huis heeft nu de vraag bij Feenstra liggen, maar die blijven tot nu toe vragen stellen over bijvoorbeeld het log van de foutmeldingen. Hallo, er is geen communicatie module. Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen. Waarschijnlijk is investeren in een nieuwe omvormer verstandiger? Die gaat dan wellicht mee tot het einde van de zonnepanelen.

Reageer