Skip to main content
Vraag

Kent iemand iemand met een laadpaal die laadpasjes uitgeeft?

  • 10 July 2024
  • 1 reactie
  • 28 Bekeken

 Om te voorkomen dat op zonnige zomerse middagen de omvormers van zonnepanelen uitvallen zet het laden van accu's van elektrische auto's echt zoden aan de dijk. Je hebt het dan immers over vermogens van 7 tot 11 kilowatt. Maar iemand die werkt is op werkdagen meestal met zijn auto weg. Maar 's middags zou dan iemand anders zijn elektrische auto kunnen laden. Zelf tref ik daarvan geen enkel voorbeeld.

 Zelfs het (vermeende) landelijke netwerk ‘50five’ geeft daarvoor geen laadpasjes uit want ‘Kan ik een losse 50five laadpas aanvragen? Op dit moment bieden wij dat nog niet aan als standaard service. Neemt u echter een laadpaal met installatie bij ons af, dan kunnen wij de laadpas wel meeleveren'.  Laadpas aanvragen - Particulier & Zakelijk | 50five

 Weet iemand een voorbeeld waar een particuliere laadpaal wel gebruikt kan worden om stroom te verkopen aan anderen met een elektrische auto?

1 reactie

Reputatie 6
Badge

Ik heb geen concreet voorbeeld,maar kan me heel goed voorstellen dat daar goede praktisch oplossingen voor zijn.

Ik heb een eigen laadpaal en laat regelmatig gasten die van ver komen en een EV hebben op mijn paal "bijtanken”.

Ik heb ook bij mijn paal 3 RFID pasjes die ik aan "vaste klanten” zou kunnen uitlenen. Privé kun je altijd eenvoudige verrekenafspraken maken buiten de BTW om. Valt allemaal binnen de KOR.

Dus gewoon binnen particuliere afspraken  moet het volgens mij kunnen.

Reageer