terug leveren stroom

  • 8 April 2021
  • 1 reactie
  • 116 Bekeken

Reputatie 4

een vraag over de energie belasting vermindering ,als je stroom gebruikt op een woonadres heb je recht op energie belasting vermindering , maar als je na saldering meer hebt terug geleverd dan je hebt verbruikt dus je verbruik is negatief, heb je dan nog wel recht op energie belasting vermindering , met andere woorden meer terug leveren al is het maar 1 kwh dan gebruiken kan je dik 500 euro kosten 

mvg


1 reactie

Reputatie 7
Badge +3

Voordat ik panelen wou aanschaffen ((er speelde ook iets anders)) dacht ik daar ook aan. Maar u behoudt met netto teruglevering door PV-panelen de ‘teruggave energiebelasting’ volledig. Zo is mijn energierekening zelfs negatief (ik ontvang dus geld) dankzij deze vaste teruggave. Ondanks de vaste bedragen voor levering stroom én gas. Maar mijn gasverbruik is laag en ik lever per jaar circa 1600 kWh netto terug.

Wie weet zijn er meer huiseigenaren die verwachten dat de teruggave energiebelasting wordt verminderd als ze netto minder stroom afnemen (of zelfs netto terugleveren).

Misschien moet de ‘teruggave energiebelasting’ hernoemd worden in ‘vaste teruggave energiebelasting’ om misverstanden te voorkomen.

Reageer