Beantwoord
Wie heeft er ideeën over het verwarmen van water met het stroomoverschot op zonnepanelen?
Ik heb nu jaarlijks zo’n 1000kw overschot op mijn 15 zonnepannelen maar verbruik aan de andere kant 1500kuub gas voor verwarming en warm water. Nu dacht ik dat ik veel gas zou kunnen besparen als ik mijn stroomoverschot gebruik voor verwarming van warm water (douche en vloerverwarming). Immers; afgelopen jaar hebben we gezien dat electriciteit voordeliger wordt en gas duurder. Ik kan het overschot ook gebruiken voor verwarming met bv electrisch kacheltrje of infraroodpannelen, maar dan heb ik een kiude vloer en wil ik dus niet. Wie heeft hier ideen over?
Beste antwoord door Derrek
Je hebt vloerverwarming. Maar is je vloer ook optimaal geisoleerd?
Je woning is dan wel pas 8 jaar geleden gebouwd en zal met betrekking tot de isolatie voldoen aan de minimale eisen die toe golden, maar dat wil niet altijd zeggen dat je vloer ook maximaal geisoleerd is.
Het kan zinvol zijn om dat toch even goed te controleren.
In combinatie met vloerverwarming is de beste vloerisolatie een die onder de vloer wordt aangebracht (gespoten). Veelal is PURschuim gebruikt, maar dat heeft nadelen m.b.t. gezondheid. Er zijn inmiddels wel alternatieven.
Bij een goed geisoleerde vloer zal deze niet of nauwelijks afkoelen zodat de kans op koude voeten minder wordt. En vanzelfsprekend het gasverbruik verminderen.
Succes!
Bekijk origineelJe woning is dan wel pas 8 jaar geleden gebouwd en zal met betrekking tot de isolatie voldoen aan de minimale eisen die toe golden, maar dat wil niet altijd zeggen dat je vloer ook maximaal geisoleerd is.
Het kan zinvol zijn om dat toch even goed te controleren.
In combinatie met vloerverwarming is de beste vloerisolatie een die onder de vloer wordt aangebracht (gespoten). Veelal is PURschuim gebruikt, maar dat heeft nadelen m.b.t. gezondheid. Er zijn inmiddels wel alternatieven.
Bij een goed geisoleerde vloer zal deze niet of nauwelijks afkoelen zodat de kans op koude voeten minder wordt. En vanzelfsprekend het gasverbruik verminderen.
Succes!
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Log in om te kunnen reageren, een vraag te stellen of discussie te starten.
InloggenEigen Huis Community
Log in om te kunnen reageren, een vraag te stellen of discussie te starten.
InloggenEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.