Zonnepanelen en belastingdienst

  • 21 January 2024
  • 4 reacties
  • 65 Bekeken

voor zover ik weet kan je niet overbelasten met zonnepanelen omdat de omvormer uit gaat bij een vol net.

wel kan je direkt leveren bij vraag waardoor de omvormer weer aangaat.

deze kosten voor gebruik zijn al betaald 

volgens mij wordt de belastingdienst hier wel beter van omdat er meer betaald moet gaan worden door de klanten van deze maatschappijen 

leuke verhalen met leuke worden maar volgens mij klopt er niet veel van.

 


4 reacties

Reputatie 4

kun je ‘iets’ duidelijker zijn? ik heb geen idee wat je hier mee wilt zeggen of vragen. 

Ik zie geen enkele relatie tussen een omvormer die afschakelt omdat het net het niet meer aankan en belasting betalen.

Reputatie 7
Badge +3

Of dat de belastingdienst er nu wel of niet beter van wordt staat helemaal los van het uitvallen van de omvormers van zonnepanelen. Ze vallen immers uit bij een te hoge spanning (Vac 253 Volt) voor de veiligheid en om te voorkomen dat (af)wasmachines, lampen, TV's, lampen, ect ect doorbranden.

Men kan het uitvallen van zonnepanelen voorkomen als we de zonnepanelen wat meer verpreid leggen. Dus behalve op zuid en west ook panelen op het oosten. En uiteraard electriciteit op zomerse dagen voor al te gebrjuiken rond het middaguur.

Reputatie 2

@R.C.P.M.K Welkom op de Eigen Huis Community en bedankt voor je bijdrage. Graag vragen we je om je topic toe te spitsen en meer te verduidelijken. Wellicht reageren er dan meer leden. Groet, Stephanie

 

Hoi.

ik heb dit vernomen uit een forum van elektronica fanatiekelingen die er mee bezig zijn maar moet hier nog eens meer over informeren wat er precies mee bedoeld wordt.

groeten.  

Reageer