Al een aantal jaren heb ik zowel zonnepanelen als winddelen. De winddelen worden qua productie direct afgetrokken van de jaarnota, de zonnestroom wordt "nu" ook nog gesaldeerd. Maar dat laatste staat steeds weer ter discussie :-(
Eigen panelen hebben een effect op je energielabel en daarmee indirect ook op de waarde van je huis (uitgaande van een eigen woning natuurlijk). Maar opslag van overschot (als het salderen wordt afgeschaft) is lastig / kostbaar. :-(
Zonnepanelen gaan veel langer mee, omvormers waren (zijn?) de zwakke schakel. Winddelen hebben ook onderhouds- en reparatiekosten etc.
De vraag is dus: wat is de slimste investering voor eigenaren van een koopwoning (dakvormen en -oriëntatie even buiten beschouwing latend...)??
Beantwoord
Hoe kun je het beste beginnen met het verduurzamen van je woning?
Beste antwoord door Pieter van Eigen Huis
Goede vraag, @FrancisvS !
In deze poll die we op de community hebben geplaatst kun je zien hoe de meeste mensen zijn begonnen met het verduurzamen van hun eigen woning. Misschien helpt dit je al een eind op weg. Bekijk ook eens het artikel 'Wat je huis verduurzamen kost' op onze website. Hier kun je ook veel info vinden over hoe je het beste kunt beginnen met het verduurzamen van je eigen woning. Je kunt in ieder geval altijd beginnen met isoleren!
Ik heb je topic daarnaast uitgelicht binnen de community. Leuk als iedereen hierop reageert. 😃
Bekijk origineelIn deze poll die we op de community hebben geplaatst kun je zien hoe de meeste mensen zijn begonnen met het verduurzamen van hun eigen woning. Misschien helpt dit je al een eind op weg. Bekijk ook eens het artikel 'Wat je huis verduurzamen kost' op onze website. Hier kun je ook veel info vinden over hoe je het beste kunt beginnen met het verduurzamen van je eigen woning. Je kunt in ieder geval altijd beginnen met isoleren!
Ik heb je topic daarnaast uitgelicht binnen de community. Leuk als iedereen hierop reageert. 😃
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Log in om te kunnen reageren, een vraag te stellen of discussie te starten.
InloggenEigen Huis Community
Log in om te kunnen reageren, een vraag te stellen of discussie te starten.
InloggenEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.