als oudere centraal op vakantiepark wonen met alle faciliteiten op 1 plek

  • 4 February 2023
  • 1 reactie
  • 58 Bekeken

  • Nieuwe deelnemer
  • 0 reacties

Bouw een vakantiepark om zodat ouderen centraal op een plek zelfstandig met een tuintje kunnen wonen.er zijn op een vakantiepark al heel veel faceliteiten aanwezig (winkel bezigheden) je kan veel centraler thuiszorg aanbieden. En paar keer in de week een huisarts spreekuur en je bent een heel eind op weg.


1 reactie

Reputatie 7
Badge +2

Het zou denk ik zinvol zijn eens te onderzoeken wat ‘ouderen’ feitelijk doen.
Dus niet vragen wat ze denken dat ze zouden doen, maar kijken naar wat ze echt doen.

Ik denk dat veel van hen niet hun buurt uit willen waar ze de afgelopen 30 a 40 jaar hebben gewoond. Dat ze als ze een tuin hebben die will houden, maar dan mss een beetje kleiner. Dat ze ruimte willen houden om hun kinderen en kleinkinderen te ontvangen en laten logeren. En dat ze hun huis toekomst bestendig willen hebben zodat ze pas nadat ze zijn overleden uit hoeven te gaan.
Dat ze geen zin hebben zich (weer) in de schulden te steken als ze hun huis hebben afbetaald. Waarbij ze mogelijk niet eens de tonnen duurder zijnde moderne appartementen kunnen bekostigen? 

Kortom, ik verwacht niet dat ouderen echt willen doorstromen en hun huis beschikbaar willen stellen aan een volgende generatie. Dus komt er pas een wezenlijke verandering op het moment dat de ‘oudere’ generatie komt te overlijden, wat ergens rond 2030 zal beginnen als je naar de leeftijdsbellcurve kijkt?

Reageer