Er moeten veel meer betaalbare seniorenwoningen komen

  • 10 June 2022
  • 1 reactie
  • 87 Bekeken

  • Nieuwe deelnemer
  • 0 reacties

De overheid en sommige media geven de ouderen de schuld van de woningcrisis en de slechte doorstroming. Volledig onterecht, het is de overheid zelf die gefaald heeft. Een kind kan uitrekenen wanneer mensen die in 1945 geboren worden, de 65-jarige leeftijd bereiken. Desondanks zijn er niet of nauwelijks seniorenwoningen gebouwd. Verder zijn de verzorgingshuizen grotendeels gesloten, ook op last van de overheid, uit bezuinigingsoverwegingen, die daarmee druk op de ouderen legde om zo lang mogelijk thuis te blijven wonen. Het wordt verkocht alsof die wens uit de ouderen zelf is voortgekomen, maar dat is niet waar. Het is het gevolg van falend en restrictief overheidsbeleid. Nu zijn er voor ouderen veel te weinig opties om naar een betaalbare, gelijkvloerse woning te verhuizen, zodat de doorstroming stokt. Dus ook de jongeren en gezinnen zijn de dupe. Verder is jaren geleden het ministerie van Volkshuisvesting opgeheven, procedures en bouwplannen duren veel te lang, met als gevolg een enorme woningcrisis met 400.000 huizen tekort. Dat is in geen jaren meer in te halen. Ik ben zelf zo gelukkig dat ik 8 jaar geleden, na lang zoeken, een aantrekkelijke laagbouwwoning met slaap-en badkamer beneden heb kunnen vinden voor een (toen nog) redelijke prijs, Maar dat is nu haast onbegonnen werk. Ze zijn er bijna niet. 

 


1 reactie

@HKvT Welkom op de Community van Vereniging Eigen Huis. Ik heb je bericht gedeeld binnen Vereniging Eigen Huis. Dank hiervoor. Groet, Thea

Reageer