In augustus moesten wij onze 11 jaar oude AWB cv ketel vervangen. Omdat er momenteel veel te doen is over verduurzaming en ons huis al goed is geisoleerd heb ik contact opgenomen met het energieloket wat samenwerkt met onze gemeente. Zij vertelden mij dat het gedeelte van onze binnenstad geen collectieve aanpak krijgt voor van gas los, dus geen collectieve warmtevoorziening omdat het niet mogelijk is om een centrale te plaatsen. Het energieloket adviseerde ons om een toekomstgerichte cv-ketel aan te schaffen, een zogenaamde koppelketel zoals zij dat noemen om te voorkomen dat we in de toekomst te veel kosten zouden moeten maken. Ons huis beschikt niet over vloerverwarming maar heeft wel energielabel A. Wij hebben nu een cv-ketel van Remeha waarvan het mogelijk is deze te koppelen met een hybride-warmtepomp, maar het is ook mogelijk om de brander te vervangen voor gebruik met een andere brandstof zonder dat er een zeer grote verbouwing/aanpassing van de woning nodig is. Ons huis is gebouwd in 2008 en wij wonen er nu 2,5 jaar in. Ik wil dit graag met de community delen want er zullen vast meerdere mensen zijn die met de vervanging van een cv-ketel zitten maar hier niet goed raad mee weten. Het is wel zo dat niet ieder bedrijf in cv-installaties deze mogelijkheid kan leveren. Ook zijn er helaas veel bedrijven die slecht adviseren. Het is dus zeer wenselijk om eens binnen uw gemeente te informeren naar de wijkgerichte aanpak voor verduurzaming en overschakeling op een andere warmtebron voordat men een andere cv-ketel aanschaft om dubbele kosten te besparen.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Log in om te kunnen reageren, een vraag te stellen of discussie te starten.
InloggenEigen Huis Community
Log in om te kunnen reageren, een vraag te stellen of discussie te starten.
InloggenEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.