Skip to main content

Is Zoofy een passende partner voor VEH?

  • 3 februari 2025
  • 3 reacties
  • 175 Bekeken

VEH biedt als ledenservice een klusservice aan (zie de website onder ‘wonen en onderhoud diensten’). Daarvoor werkt VEH samen ‘met onze partner Zoofy’. Zoofy is in feite een commerciële bemiddelaar voor klusdiensten. Aangesloten vaklieden kunnen prima werk leveren maar ook (zwaar) tegenvallen. De bedoeling is dat Zoofy door vooraf screening de laatste categorie weert van zijn lijst. Ik heb een slechte ervaring met zo’n vakman, maar ben ook niet te spreken over de manier waarop Zoofy zo’n voorval afhandelt. Op Trustpilot zie je ook een hoog aandeel negatieve (‘één ster’) beoordelingen over Zoofy (20%). Ik heb destijds in goed vertrouwen - ‘Oh, VEH staat erachter dus dan zit het wel goed’ - via de VEH-knop deze klusservice ingeschakeld, maar daar heb ik dus dikke spijt van. Dat zal ik ook zeker niet meer herhalen. Ik vind al met al Zoofy geen partij die door VEH warm aanbevolen moet worden. Wat mij betreft zou VEH de innige samenwerking met Zoofy moeten stoppen, maar zelf vindt VEH dat het vaak genoeg goed gaat om deze voort te zetten. Wat zijn de ervaringen/overwegingen van andere VEH-leden?

Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?
This topic has been closed for comments

Forum|alt.badge.img+1
  • Specialist
  • 3 februari 2025

Ik vind dat VEH onvoldoende zijn onpartijdigheid borgt en te vaak langs randjes van belangen verstrengeling loopt.

Mijn advies: VEH handen af van “bemoeienis met uitvoerend werk” het speelveld van belangenbehartiging is groot genoeg.


Het aanbieden van ondersteunende diensten voor klussen in -en rond het eigen woning bezit is niet nieuw. Daar waar de markt niet voldoende goed functioneert, vragen onze leden ons om actief te handelen. Soms is daarbij belangenbehartiging alleen onvoldoende. Elke dienst die Vereniging Eigen Huis opzet, heeft als basis een verzoek daartoe van haar leden.  Zo is de Collectieve Inkoop Energie in 2004/2005 gestart op verzoek van onze leden om een helder energieaanbod op stellen van een betrouwbare partij. Ook de Eigen Huis Schilderservice loopt al 9 jaar en is opgezet om leden te ondersteunen die tegen problemen aanliepen in de zoektocht naar een vakschilder (die tijd heeft, goed werk aflevert en niet te duur is). De klusservice is daar eveneens een uiting van. Het vinden van een vakman voor een kleine klus zoals een ontstopping oplossen, eenvoudig timmerwerk e.d. is regelmatig problematisch. We kregen daar veel klachten en hulpvragen over binnen. Met een partij als Zoofy, is het de intentie om hier praktische ondersteuning voor te bieden. Natuurlijk nemen wij ervaringen en klachten van leden mee in de boordeling van elke samenwerking en service die we - veelal in samenwerking - aanbieden. We monitoren dit doorlopend middels klantonderzoek en elke klacht goed te documenteren. Zelf heb ik overigens al tweemaal gebruik gemaakt van de klusdienst van Zoofy, naar volle tevredenheid. Daarbij is de community niet bedoeld voor het beoordelen van diensten van Vereniging Eigen Huis. Met name onze ledenservice en de klachtenafdeling zijn de beste route indien er iets niet goed is gegaan.  


  • Nieuwe deelnemer
  • 14 februari 2025

Beste Alexander, Deze reactie is nogal defensief. Heb ik de vinger op een zere plek gelegd? Vooropgesteld: ik heb VEH heel hoog zitten en wil dus graag dat dat zo blijft. Ik maak er een punt van, dat VEH een samenwerking aangaat met een marktpartij en daarmee volgens mij een te hoog afbreukrisico loopt voor de eigen goede naam en faam. VEH zou ook gewoon naar Zoofy kunnen verwijzen zonder daar zo’n warme relatie mee aan te gaan. VEH geeft haar leden daarmee namelijk de indruk dat Zoofy een partij van onbesproken gedrag is, wat bepaald niet zo is. Hopelijk mag Ik aannemen dat VEH er geen commercieel belang bij heeft - bijvoorbeeld een commissie voor elk lid dat via de VEH knop bij Zoofy aanklopt - want dat matcht niet met VEH’s missieverklaring. Dit principiële punt leek me best iets voor de rubriek ‘discussie’ op dit forum. Nu ik verder geen reacties zie, is een ander kanaal misschien beter. De VEH Ledenraad bijvoorbeeld, maar daar zie ik nergens contactgegevens van. Kun je me daaraan helpen? En wees gerust: VEH klachtenservice heeft een heel dossier van mij. Dank en vriendelijke groet, jp