Afkoppelen en meebetalen

  • 17 October 2023
  • 5 reacties
  • 88 Bekeken

  • Actieve deelnemer
  • 10 reacties

Ons appartement heeft blokverwarming. . Onder ons appartement bevindt zich een restaurant. Tientallen jaren geleden is het restaurant afgekoppeld van de blokverwarming. De eigenaar claimt nu dat hij niet mee hoeft te betalen aan de vaste verwarmingskosten( het leidingensysyteem en daarmee het warmteverlies) van het gebouw. In de splitsingsakte wordt geen uitzondering gemaakt. In de wijziging daarvan  staat: de kosten welke gemaakt zijn in verband met het normale onderhoud of het normale gebruik van de verwarmingsinstallatie de mechanische ventilatie, de terrassen en het dak boven de woningen. Heeft de restauranthouder gelijk dat hij niet mee wilt betalen? 

 


This topic has been closed for comments

5 reacties

Reputatie 2

Misschien heeft hij wel gelijk dat hij niet mee wil betalen, maar hij krijgt dat niet. Wanneer er geen duidelijke afspraken hierover zijn gemaakt toen zijn eigendom werd losgekoppeld en deze vervolgens niet zijn vastgelegd in een (gewijzigde) akte van splitsing, lijkt het mij dat hij toch moet meebetalen. Weet je zeker dat er geen voorbehoud is gemaakt in de akte? Heeft de eigenaar van het  bedrijfspand dezelfde plichten?

De eigenaar is lid van de VvE. Afspraken over de afkoppeling zijn niet meer te vinden of ze zijn nooit gemaakt. Dat weten we niet. Het is jammer. Als ik  0 gigajoule gas gebruikt moet ik wel mee betalen aan de gemaakte kosten van transport (gebouw) De verhouding is 35%-65%. 

Reputatie 7
Badge +2

Ik denk dat je het beste nog even bij de juridische afdeling va VEH kut checken.
Maar als er geen afspraken op papiers staan om van de akte(s) af te wijken dan zou ik zeggen dat ook als hij afgekoppeld is hij nog moet meebetalen.
En mss eens in onderhandeling moet gaan om het wel goed geregeld te krijgen?

Anne.

Het is intussen opgelost. Er is niets vastgelegd hierover. Het was lang geleden. Het opzoeken van de data was lastig. 

Reputatie 2

@G.N Fijn dat het is opgelost. Het topic wordt gesloten. Groet, Stephanie