Beantwoord

bromtoon buitenunit warmtepomp

  • 12 March 2023
  • 3 reacties
  • 169 Bekeken

  • Nieuwe deelnemer
  • 0 reacties

Sinds een paar weken heb ik een warmtepomp LG ThermaV. De buitenunit is geplaatst op een plat dak boven de keuken. De installateur heeft de pomp vastgezet met speciale dempers en ik heb er tegels ondergelegd van gerecycled plastic van 40x40. Daarbovenop betontegels van 30x30 5cm dik. Toch horen wij nog steeds een behoorlijke bromtoon als de ketel draait, het trilt zelfs in de keuken. Als de ketel stationair loopt dan is het een zacht gezoem. Is er nog iets meer te doen aan de bromtoon? Bijvoorbeeld meer tegels?

icon

Beste antwoord door darkfiber 14 March 2023, 18:42

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +1

@BasV.  Soms helpt het de "ketel” (rare naam voor een wp) op passende veerdempers te zetten.

Met passend bedoel ik: Aangepast aan de belasting welke aan de linker of rechter kant van de wp nogal verschilt door plaatsing van onderdelen. (warmtewisselaar/fan, compressor, elektronica etc.)

Is het platte dak een houten constructie? - Dan kan het moeilijk tot onmogelijk zijn voldoende demping te realiseren (afhankelijk van de gevoeligheid van de bewoner).

Gerecycled plastic lijkt mij vrij hard, kun je niet beter rubber tegels gebruiken?

Reputatie 7
Badge +1

@BasV.  "Trillingen warmtepomp dempen” - misschien kan je in deze lange draad iets bruikbaars vinden.

Reageer