Vraag

Gezocht bedrijf om de tegelvloer te verwijderen en vloerverwarming aan te leggen.

  • 5 October 2021
  • 4 reacties
  • 161 Bekeken

Goedendag,

Omdat we graag vloerverwarming willen zoek ik een bedrijf om de tegelvloer te verwijderen en vloerverwarming aan te leggen.

De voorkeur is om alles door 1 bedrijf in zo kort mogelijke tijd te laten doen.

Op dit moment liggen er donkerbruine tweedehands tegels die de vorige bewoner mooi vond maar veel te goedkoop door een amateur of heel slecht bedrijf zijn gelegd. Met als gevolg een niet vlakke vloer en hele lelijke veel te brede voegen. Dit over de complete woonkamer en keuken.

Die tegels moeten er dus uit en als dat dan toch gebeurt, dan ook meteen vloerverwarming.

 

Op dit moment een ATAG gasketel uit 2014 dus meteen voorbereid zijn op een warmtepomp oid zou mooi zijn.

 


4 reacties

Reputatie 2

Hoi @TheoSSB, via onze website kun je algemene informatie lezen tevens kun je als je lid bent ledenkorting krijgen https://www.eigenhuis.nl/energie/maatregelen/isoleren-en-ventileren/vloerisolatie#/watkost. Ben je op zoek naar een brancheorganisatie? Of heb je offertes ontvangen? Dan kunnen mijn bouwkundige collega's je informeren over waar je op kunt letten bij het inschakelen van een bedrijf. Ze zijn te bereiken via 033 450 77 50. Van maandag tot donderdag van 09.00 tot 18.00 en op vrijdag van 09.00 tot 16.30. Groet, Stephanie

Reputatie 7
Badge +2

Je zou eens kunnen checken of er lokale energiecoaches zijn, al dan niet via Hoom.nl en kijken of zij goede contacten hebben.

Bij mijn dochter is het via macoinstallatie.nl gelopen, maar die deed niet al het werk zelf.
Uiteindelijk wel allemaal netjes gedaan volgens mij.

Let er ook nog wel even op dat de dekvloer -boven de vloerverwarming - als je er PVC op wilt leggen we al wel egaal is. PVC is vrij dun en ander zie je elke oneffenheid - is mij verteld :)
 

Regio Utrecht Amersfoort.

Er liggen al een paar tegels los dus ik verwacht dat ze vrij eenvoudig te verwijderen zijn. De tegels zijn vrij dik en liggen met de bovenkant gelijk met de drempel van de deur naar de hal. Egalisatie na verwijdering van de tegels is wel nodig verwacht ik.

Vloer is in de kruipruimte geïsoleerd.

Reputatie 7
Badge +2

Heb je ook een regio waar dit gedaan moet worden?

Als het idd een slecht gelegde vloer is kan dat als voordeel hebben dat de tegels dan hopelijk vrij eenvoudig kunnen worden verwijderd zonder dat je een erg on-egale vloer krijgt.

Ook bij het infrezen van de leidingen moet de vloer al vrij vlak zijn, omdat overal een minimale dikte dekvloer op moet komen.

Ook nog een punt van aandacht is of de vloer goed geïsoleerd is aan de onderkant
Want het is erg jammer als je ook de kruipruimte gaat verwarmen.

 

Reageer