Vraag

Heattransformers - zeer grove en optimistische schatting bespaarpotentieel?

  • 24 May 2024
  • 4 reacties
  • 114 Bekeken

Reputatie 7
Badge +1

Als je de heattransformers website bezoekt en je wil weten wat je mogelijkheden met een all-electric warmtepomp zijn krijg je volgens mij onrealistische besparingen voorgeschoteld omdat een relatief hoog verbruik tegen hoge gasprijzen wordt verondersteld. Hiermee wordt een dure wp-installatie natuurlijk eerder rendabel.

Onderstaand voor een vrijstaande woning (verder niet gespecificeerd)

Bij de kleine lettertjes staan de gas/stroomprijzen en dat ze een hybride opstelling berekend hebben, alhoewel ik een all-electric wp gekozen heb.

Ik verbruik 850 m³ met een vrijstaand huis (bj. 1984, 120 m²) en twee personen.
Buren met een tussenwoning uit 1984 verbruiken ca. 500 m³/jaar (4 personen).

Ik ben benieuwd naar de “rentabiliteits/besparings” schattingen bij deze verbruiken.
 

 


4 reacties

Reputatie 6
Badge

Ik begrijp niet zo goed waarom je op dit soort websites je advies zoekt. Met dit soort vraagstelling kun je toch nooit meer verwachten dan “verkooppraat”.

Reputatie 7
Badge +1

@jvdleeuw  Ik zocht er ook geen wp-advies - ik ben in dit opzicht al bijna zelfvoorzienend😜.

Maar ik ben er als lid van de VEH ook niet geheel toevallig op de website van de Heattransformers terecht gekomen.

Wat ik wil laten zien heb je mooi verwoord.

Reputatie 7
Badge +1

Ondertussen is de collectieve inkoopactie voor (hybride) warmtepompen van start gegaan.

Ik ben heel benieuwd naar de eerste indrukken en resultaten van anderen.

Mijn inschrijving gaat waarschijnlijk niet door (ik moet het advies nog nader bestuderen).

Reputatie 7
Badge +1

Zoals ik al vermoedde is mijn inschrijving door de “Heattransformers” stopgezet.
De reden is waarschijnlijk dat de voorgestelde hybride oplossing niet bij mijn huidige verwarmingssituatie (LTV) en laag gasverbruik past.

Te laag verbruik voor cv en ook de voorgestelde vervangende CW5? ketel
kan voor cv met 8,5 kW!! niet laag genoeg terugmoduleren.

Mijn huis heeft maximaal ca. 6 kW bij -10°C nodig.
Ook voor mijn warmwaterverbruik is de geboden oplossing eigenlijk niet geschikt.

Technisch/energetisch  is de hybride oplossing niet optimaal en ook de mogelijke besparing maakt de investering voor mij niet zinvol.

Het was iig een interessante ervaring met deze inkoopactie.

 

Reageer