gemiddeld.
Onderstaand het grafiekje passief koelen van afgelopen jaar (de long hot summer).
.
Als wij koelen is het ruw geschat 180 watt dat is dan 250 m2 vloer die gekoeld wordt.
.
Ikzelf heb geen cijfers van mijn vloerkoeling, maar zonder verdere zonwering bleef de benedenverdieping aangenaam koel: tussen 22 en maximaal 25 grC. Om geen koudeklap te krijgen bij binnenkomen heb ik de koeling lang niet maximaal staan. De bovenverdieping werd te warm vanwege een mindere isolatie van het dak. Totale vloeroppervlakte 250 m2.
Dit wordt nu toch echt te gek
Ik ben netto producent voor elektriciteit en 250 kWh op jaarbasis betekent dat ik 27,50 Euro per jaar minder terugkrijg, dat zijn mijn koelkosten en geen cent meer.
Ik zat even te slapen en deelde door 0,25 ipv te vermenigvuldigen. Sorry, het is geen 1000 maar ca. 60 euro!
.
Niet van 2018, toen had ik geen volledige zomer airco’s draaien, in 2019 heb ik 508 kWh en in 2020 545 kWh verbruikt om een huis van 1050 m^3 inhoud 24/7 koel te houden op ~22oC met airco’s. Dat viel mij enorm mee.
.
Niet van 2018, toen had ik geen volledige zomer airco’s draaien, in 2019 heb ik 508 kWh en in 2020 545 kWh verbruikt om een huis van 1050 m^3 inhoud 24/7 koel te houden op ~22oC met airco’s. Dat viel mij enorm mee.
Dat valt mij eerlijk gezegd enorm mee, ik raak zo wel mijn (voor?)oordeel over airco’s kwijt!
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Log in om te kunnen reageren, een vraag te stellen of discussie te starten.
InloggenEigen Huis Community
Log in om te kunnen reageren, een vraag te stellen of discussie te starten.
InloggenEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.