Klimaatakkoord terugdraaien


Het klimaatakkoord is een onzinnig akkoord want:

Het levert slechts 0,00007 graad minder opwarming op, terwijl op dit moment de ijskappen en de gletsjers groeien

De huiseigenaren worden op hoge kosten gejaagd omdat er een warmtepomp moet worden aangeschaft. Kosten tussen de 25.000 en 100.000 euro.

Een warmtepomp is bij koud weer niet goed in staat om het huis te verwarmen, maar gaat het wel proberen, dus hele hoge stroomkosten!

Gas is op dit moment de schoonste energiebron, reden waarom de landen om ons heen het overgaan op gas juist subsidiëren.

 


This topic has been closed for comments

43 reacties

Het is ipv usd

Reputatie 6
Badge +1

We kunnen wel gaan discussiëren om een bepaalde waarde, maar ik stel voor dat er een link komt naar dat klimaatakkoord, waar dat in staat.

Als je niet eens op de hoogte bent van dat cijfer van 0,00007 graad dan ben je heel slecht op de hoogte want dit cijfer wordt door alle politici gebezigd en erkend.

Dus ga je eerst maar eens informeren.

Succes.

Reputatie 6
Badge +1

De vraag naar de link naar die bepaalde waarde was in het algemeen gesteld. Maar laat ik het dan maar specifieker zeggen: Wie stelt bewijst. Dus @HerbieLemmer kom maar op met de link.

Ook succes

Reputatie 2

Omdat @HerbieLemmer niet behulpzaam is bij het onderbouwen van zijn mening, ben ik zelf gaan zoeken op internet. Het klimaatakkoord heb ik gevonden op de site

https://www.klimaatakkoord.nl/klimaatakkoord/documenten/publicaties/2019/06/28/klimaatakkoord en daar staat het getal dat HerbieLemmer noemt niet in.

 

Daarna ben ik verder gaan zoeken. Op NRC.nl een fact check gevonden

https://www.nrc.nl/nieuws/2017/10/19/regeerakkoord-helpt-klimaat-met-00003-graden-13584998-a1578000

Het genoemde getal gaat over de temperatuurdaling die het wel of niet uitvoeren van de eis van Urgenda tegen de regering. In de fact check staat ook duidelijk dat Nederland 0,35% van de CO2 uitstoot veroorzaakt, in lijn met wat ik hierboven heb beweerd. Als we het IPCC rapport volgen en door CO2 neutraal worden per 2050 reduceert de temperatuurstijging aan het einde van de eeuw met meer dan een procent. Nederland draagt daar nu eenmaal beperkt aan bij: 0.35% van 1 graad is nu eenmaal 0.0035 graad. Maar het totaal is nu eenmaal opgebouwd uit vele kleintjes. HerbieLemmer wordt niet armer als iemand een Euro van hem steelt, maar als alle inwoners van de wereld een Euro van hem stelen heeft hij toch echt een probleem.

 

Dus blijkt de opmerking van HerbieLemmer “Het klimaatakkoord is een onzinnig akkoord want: Het levert slechts 0,00007 graad minder opwarming op [...]“ boven in dit topic feitelijk onjuist. Dat gold voor de invloed van het wel of niet uitvoeren van het Urgenda arrest, niet voor het hele klimaatakkoord.

 

Tot slot nog een persoonlijke opmerking aan @HerbieLemmer. Het is erg jammer dat je niet in bereid bent geweest een goede link door te sturen. Dat zou veel mensen hebben geholpen, en een krachtige onderbouwing van je standpunt kunnen zijn geweest. Zeker in dit Forum, waar het uitwisselen van informatie en kennis een belangrijke rol speelt. Maar als je uitgenodigd wordt om je standpunt serieus te onderbouwen en de onderliggende informatie te delen, ga je schreeuwen dat mensen zich eerst moet informeren.

 

PS Als ik @ tik zie ik de auteur niet meer verschijnen. Zou hij het forum hebben verlaten? :thinking:

 

Reputatie 7
Badge +1

@Paul Holscher HerbieLemmer aka HermanT has not left the building, (yet).

Reputatie 2

Vergissinkje in mijn tekst van 24 december 2020: de zin”[...] reduceert de temperatuurstijging aan het einde van de eeuw met meer dan een procent.”  moet natuurlijk zijn “ [...] reduceert de temperatuurstijging aan het einde van de eeuw met meer dan een graad.” 

Reputatie 7
Badge +1

@HermanT   Leef je nog? -  Wij wachten met smacht op jouw constructieve bijdragen!

Het is tenslotte jouw topic . . .

Ik word zo moe van die gasten die niet op de hoogte zijn.

Dat fenomeen van die 0,00007 graad die wordt bespaard volgens het klimaatplan is een feit en wordt continu gebruikt in de discussies. Wat moet ik dan nog laten zien?

  1. Dat klimaatakkoord moet van tafel omdat het miljoenen gezinnen in de problemen brengt.
  2. Warmtenetten blijken ook al niet goed te werken en zijn vele malen duurder dan gedacht!
  3. Diverse installaties van warmtepompen laten de energierekening schrikbarend stijgen en verwarmen onvoldoende. Dit is zelfs al meerdere keren op TV geweest.
  4. België en Duitsland gaan gesubsidieerd over naar gas aansluitingen en wij moeten er van af, dat slaat ook nergens op.
  5. Biomassa centrales vervuilen 20% meer CO2, stikstof en nog meer van die troep en stoten ook nog 10x zoveel dioxine uit dan kolencentrales. Dioxine is al jaren bekend als een uiterst giftige stof.
  6. China, Rusland en nog een aantal landen bouwen juist vele kolencentrales erbij.
  7. Kernenergie is de beste oplossing maar wordt niet gedaan.
  8. En zo kan ik nog wel uren doorgaan….

Kortom ik ben er klaar mee!

Wie deze feiten wil weerleggen: be my guest, maar voor mij is het klip en klaar duidelijk en een schande dat de VEH ermee akkoord is gegaan.

 

Reputatie 6
Badge +1

@HermanT

Ik word zo moe van die gasten die niet op de hoogte zijn.

 

Er zijn hierboven drie “gasten” die om onderbouwing hebben gevraagd over die 0.00007 graad minder opwarming die Nederland maar kan halen. Die is er nog niet gekomen. Je herhaalt alleen je standpunt maar.

Ik kan met gemak enkele links neerzetten uit redelijke neutrale bronnen die aangeven dat je er een factor 100 a 200 keer naast zit. Ik wacht dus op jouw bronnen.

 

Wij zijn trouwens geen gasten. Wij respecteren elkaar.

 

Het is 0,00007 graad. 

Zoek het maar zelf uit. 

Reputatie 2

@HermanT U mag tegen het klimaatakkoord zijn en ageren. Maar daar gaat het hier nu niet om. De enige vraag die ik heb is: hoe komt u aan de 0,00007 graad. Het staat volgens u in het klimaat akkoord, maar ik zie het niet staan. Geef mij een goede link en het pagina nummer waar ik het kan zien. Waarom geeft u dat niet? Staat het er dan misschien niet? Hebt u het zelf eigenlijk wel gelezen?

 

U wordt  natuurlijk heel moe van “al die gasten” die niet op de hoogte zijn. Het natuurlijk erg lastig als iemand alles veel beter weet dan de rest van de deelnemers. Probeer dan, in lijn met de gedachte van dit forum, zo’n arme sloeber als mij te helpen met uw ultieme kennis en ervaring. Wat doe u anders op dit forum?

 

Wie deze feiten wil weerleggen: be my guest [...]”. Ik wijs u er op dat ik degene ben geweest die twee links heeft gegeven. Ik heb in mijn eerste reactie een onderbouwde afleiding gegeven dat het door u gegeven getal niet deugt. Daar heb ik nog geen zinvolle reactie op gehoord. Weer gaat u schreeuwen. Uw laatste reactie geeft mij de indruk dat niet tot een inhoudelijke discussie in staat bent. Of uw ongelijk niet durft te erkennen.

Reputatie 2

En de aarde is plat en Jeruzalem is het middelpunt van de zonnebaan.

Waarom ik er niet op wil reageren is omdat dit getal van 0,00007 graad meerdere keren op tv geweest is. Thierry heeft het in diverse discussies en praatprogramma's naar voren gebracht en het wordt ook niet tegengesproken,  zelfs Jesse Klaver heeft dat op TV toegegeven. 

En jullie weten dat niet? Neem mee svp niet langer in de maling.

Anders stop ik deze discussie

Reputatie 7
Badge +1

@HermanT Ik denk ook dat het beter is deze “politieke” discussie hier en nu te beëindigen.

Niet alleen de golflengtes zijn totaal verschillend, nee het lijkt soms als of u in een parallel universum leeft waar de geldigheid van wetenschappelijke “feiten” bepaald wordt door politiek “geloof”.

 

Reputatie 2

@HerbieLemmers,

Wat een miezerige reactie van u.

  • Ik heb een normale vraag gesteld over de bron van een getal dat u noemt, en aangegeven waarom ik denk dat het getal dat u noemt onjuist is. Daar heb ik nog steeds geen antwoord op gehad. U kunt daar toch gewoon antwoord op geven?

  • Daarna heb ik gedaan wat u suggereerde: het klimaatakkoord er op na geslagen. Ik kan het getal er niet in vinden. Dan vraag ik om een paginanummer. Daar heb ik nog steeds geen antwoord op gehad. U kunt toch gewoon dat paginanummer doorgeven?

  • Als ik op internet zoek op de trefwoorden klimaat en 0,00007 graad kom ik uit bij een artikel in de Volkskrant en een fact check in de NRC over de juistheid van de claim dat het wel of niet volgen van de uitspraak in de Urgenda zaak inderdaad een verschil maakt van 0,00007 graad. Dus het lijkt er op dat u die twee zaken door elkaar haalt. Kan gebeuren is geen schande.

  • En nu komt u met televisie uitzendingen. Weer niet controleerbaar. Ook hier weer graag een link naar de betreffende uitzendingen.

  • U heeft nog geen enkele constructieve reactie gegeven, anders dan dat u gelijk hebt. En nu ook nog roepen dat u niet serieus wordt genomen.

Verder sluit ik mij aan bij

@darkfiber 

Reputatie 6
Badge

Het klimaatakkoord is een onzinnig akkoord want:

Het levert slechts 0,00007 graad minder opwarming op, terwijl op dit moment de ijskappen en de gletsjers groeien

Er zijn uiteraard zeizoens invloeden met dit soort dingen, maar structureel smelten ze, dat weet iedereen, daar zijn echt heeeeeeel veel foto’s van, dit ontkennen is van de zelfde cathegorie als “de aarde is plat.” Ik zou zeggen doe zelf je eigen onderzoek als je het niet geloofd.:wink:

Deze 0.00007 graden is nergens terug te vinden en je weigert hem ook te onderbouwen, dat sommige mensen het roepen betekend niet direct dat het waar is, mijn conclusie: het is niet waar. Maar zelfs al zou de bijdrage van Nederland op wereld niveau klein zijn omdat we een klein landje zijn, alle beetjes samen zorgen er voor dat de mensheid straks uitsterft omdat de leefomgeving te veel veranderd door de temperatuursstijging.

Het is natuurlijk een beetje kinderachtige houding om dan geen verantwoordelijkheid te nemen voor je gedrag en het je buren maar op te laten knappen door hun een stapje extra te laten zetten onder het mom van “Onze bijdrage aan het probleem is maar heel klein”.

De huiseigenaren worden op hoge kosten gejaagd omdat er een warmtepomp moet worden aangeschaft. Kosten tussen de 25.000 en 100.000 euro.

 

Dat is een beetje overdreven een warmte pomp is niet zo duur, en als men het nu niet nuttig vind om te isoleren met de gas CV ketel, dan is het natuurlijk een beetje raar om die kosten dan wel bij een WP er bij te tellen, je hoeft helemaal niet te isoleren voor een WP, neem lekker een modelletje of 2 groter en wat extra dikke radiatoren erbij om je huis warm te houden met een Ta van 30C, met 15.000 euro kom je dan een heel eind.

 

Een warmtepomp is bij koud weer niet goed in staat om het huis te verwarmen, maar gaat het wel proberen, dus hele hoge stroomkosten!

Een warmte pomp is prima in staat om je huis warm te houden bij koud weer, daar zijn ze voor ontworpen, zelfs bij -20C, als je maar het juiste model aanschaft, in koude landen als Zweden worden ze al decennia lang gebruikt, deze techniek is echt niet nieuw.

 

Gas is op dit moment de schoonste energiebron, reden waarom de landen om ons heen het overgaan op gas juist subsidiëren.

 

Gas is helemaal niet de schoonste energie bron, het is wel een redelijk schone bron, landen als Belgie en Duitsland stappen over op gas omdat het veel schoner is dan de stook-olie / mazout die ze momenteel gebruiken, maar zij zien dat als een tussenstap die ze nu makkelijk op korte termijn kunnen maken. Wij zijn in Nederland al een stapje verder en dus zal onze stap vooruit een andere moeten zijn.

https://www.koelman.com/baudet-1000-miljard-euro-en-000007-graden/

https://groene-rekenkamer.nl/7265/de-klimaatwet-bezint-eer-gij-begint/

Cijfer van die 0,0007 graden komt trouwens, gechecked en waar bevonden door NRC, van het KNMI. #klimaatdebat https://nrc.nl/nieuws/2017/10/19/regeerakkoord-helpt-klimaat-met-00003-graden-13584998-a1578000…

Afbeelding

12:40 a.m. · 1 nov. 2018·Twitter Web App

https://www.leefbewust.com/2019/nieuws/co2.html

https://www.hpdetijd.nl/2019-02-27/help-ik-ben-de-weg-kwijt-in-het-klimaatdebat/

https://www.climategate.nl/2020/07/klimaatbeleid-processie-van-echternach-in-de-achteruit/