Beantwoord

Mijn aannemer biedt een 10 jaar all-in garantie op de installaties in mijn nieuwbouwhuis, voor 39 euro per maand, is dit verstandig om te doen?

  • 21 November 2022
  • 3 reacties
  • 183 Bekeken

Afgelopen jaar hebben we een huis laten bouwen door Groothuisbouw. Na de bouw kregen we een aanbod voor een 10 jarige all-in garantie op de installaties (luchtwarmtepomp en WTW) voor 39 euro per maand. In totaal 4.680 euro dus, ik vind dat een heleboel geld, maar toch de vraag: is het verstandig om te doen?

 

 

icon

Beste antwoord door Anne 23 November 2022, 18:30

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 2

@Tempo Welkom op onze Community. Groet, Stephanie

Reputatie 7
Badge +2

Als ze daadwerkelijk jaarlijks onderhoud aan het ventilatie systeem plegen dan kan het mss de moeite waard zijn. Niet omdat de prijs zo goed is, maar omdat dat onderhoud best vaak helemaal wordt vergeten, een onderbelicht kindje is zeg maar.

Dus als ze het hele systeem elk jaar schoonmaken, de filters vervangen en de boel opnieuw afstellen, dan zou het het mss wel waard zijn.

Een warmtepomp heeft niet hetzelfde onderhoud nodig al een CV ketel, omdat er geen gasbrander is die regelmatig op juiste werking gecheckt hoeft te worden.

Als ik het lijstje zo lees dan doen ze maar bar weinig voor het geld?

Als ze daadwerkelijk jaarlijks onderhoud aan het ventilatie systeem plegen dan kan het mss de moeite waard zijn. Niet omdat de prijs zo goed is, maar omdat dat onderhoud best vaak helemaal wordt vergeten, een onderbelicht kindje is zeg maar.

Dus als ze het hele systeem elk jaar schoonmaken, de filters vervangen en de boel opnieuw afstellen, dan zou het het mss wel waard zijn.

Een warmtepomp heeft niet hetzelfde onderhoud nodig al een CV ketel, omdat er geen gasbrander is die regelmatig op juiste werking gecheckt hoeft te worden.

Als ik het lijstje zo lees dan doen ze maar bar weinig voor het geld?

Ik heb ook de indruk dat het veel geld is voor wat ze er voor doen. En binnen 10 jaar zou je ook niet echt kosten eraan moeten hebben, toch?

Reageer