Ik heb hetzelfde probleem als Gil met mijn Mitsubishi airco's. Omdat er nog geen oplossing staat vermeld, probeer ik het ook maar een keer. Bovendien heb ik nog een ander probleem met mijn airco's. Ik heb al verschillende vrienden en kennissen gevraagd naar hun ervaringen met een airco, maar niemand, werkelijk niemand, heeft dezelfde problemen als ik.
Vorig jaar is een Mitsubishi Heavy SRK25ZS-W in de slaapkamer op de eerste verdieping en een Mitsubishi Heavy SRK35ZS-W in de woonkamer/keuken op de begane grond geïnstalleerd. Als ik de units als verwarming gebruik, gaan de lamellen iedere paar minuten open en weer dicht. Als de lamellen dichtgaan, stopt de unit met blazen. Zodra de lamellen weer opengaan, begint de unit weer met blazen. Zo gaat dat de hele dag door, 10 keer of vaker per uur. Dat is volgens mij niet, zoals het hoort. De units zouden constant moeten blazen tot de slaapkamer of de woonkamer/keuken op temperatuur is en vervolgens lager in vermogen moeten draaien om de ruimte op temperatuur te houden.
Daarnaast maken beide units zeer regelmatig een tikkend geluid. Soms vaak, soms iets minder vaak. Het is in ieder geval bijzonder irritant.
De installateur is al een paar keer langs geweest en heeft iets veranderd, maar weet het verder ook niet. Een servicemonteur van Mitsubishi is ook langs geweest en ook hij weet het niet. Voor wat betreft het tikkende geluid zei hij dat dat kwam door de werking van het materiaal en dat daaraan niets is te doen, maar met die verklaring ga ik niet akkoord.
Wie kan mij helpen?