Onze energiekosten over 2021: € 2,34 per maand


Reputatie 5
Badge +1

Nieuwleusen, 14 maart 2021

Geachte VEH-er,

Onlangs verscheen er een kort artikel over onze energiekosten over 2021 in o.a. het AD;

Klik op onderstaande link, als u het wilt lezen.

Geert Nap

 

https://www.destentor.nl/geld/geert-we-hebben-40-000-euro-geinvesteerd-maar-zijn-nu-helemaal-van-het-gas-af~af4ddac1/


10 reacties

Reputatie 2

@Geert Nap Mooi interview en wat heb je dat goed geregeld. Bedankt dat je ons op de hoogte stelt. Groet, Stephanie

Reputatie 5
Badge +1

Nieuwleusen, 15 maart 2022

Geachte VEH-er,

Onderstaande de feiten op een rij over de € 2,34 per maand.

Geert Nap

 

Reputatie 5
Badge +1

Geachte VEH-er,

 

Bovenstaand document niet goed te lezen?

Stuur me een privé bericht met je e-mailadres en ik stuur je een PDF versie toe.

 

Geert Nap

Reputatie 2

@Geert Nap Hartelijk dank Geert, groet Stephanie

Reputatie 6
Badge +1

Geachte VEH-er,

 

Bovenstaand document niet goed te lezen?

Stuur me een privé bericht met je e-mailadres en ik stuur je een PDF versie toe.

 

Geert Nap

Is goed te lezen hoor. Bedankt voor het delen.

Reputatie 5
Badge +1

Nieuwleusen, 18 maart 2022

Geachte VEH-er,

Naast de betaling aan de energieleverancier zijn er uiteraard nog andere kosten. Zoals onderhoud, inspectie,  rapportage en afschrijving.

Per jaar houden we rekening met ca. € 2.000,- voor deze andere kosten.

Toen we ons energieproject startten in 2014 hadden we o.a. als uitgangspunt; zo mogelijk gelijkblijvende energielasten over een periode van 15 jaar.

In 2013 bedroegen ons totale energiekosten ca. € 3000,- per jaar. Tot nu toe zitten we dus aan de goede kant van dit bedrag.

Groeten,

Geert Nap

Reputatie 5
Badge +1

Nieuwleusen, 12 april 2022.

 

Geachte VEH-er,

De kop boven het eerder genoemde artikel in o.a de Stentor kan ietwat brallerig dan wel protserig overkomen. De redactie van de genoemde krant is uiteraard verantwoordelijk voor deze  kop keuze.

Naar aanleiding van opmerkingen als: “U zit er kennelijk warmpjes bij” en “U hebt gemakkelijk praten” ,willen we u als lezer graag teleurstellen.

Van de gedane investeringen hebben we ruim 60% extern gefinancierd in de vorm van subsidies en een gunstige SVN lening.

En ja, we hebben een aantal jaar geen dure vakanties gevierd.

En nee, we publiceren voorlopig de stand van onze bankrekeningen nog niet, u mocht eens medelijden krijgen.

Groeten

 

Geert Nap

 

Reputatie 5
Badge +1

Nieuwleusen, 18 juli 2022.

Geachte VEH-er,

Ik kom hierbij nog even terug op de eerder genoemde kosten van € 2.000,- per jaar. Onlangs heb ik de kosten van onderhoud e.d. over de periode 2015 - 2022 op een rij gezet. En daaruit bleek, dat de kosten voor onderhoud, reparaties en het schoonmaken van de zonnepanelen etc. p.j. op € 942,-uitkomen.

Naast de afschrijving is dit dus een behoorlijk bedrag. Los van de euro's van de saldering van de zonnepanelen, komen we dus dichtbij de genoemde € 3.000,- per jaar uit het jaar 2013.

Geert Nap

Reputatie 1

@Geert Nap Ik ben wel nieuwsgierig wat de huidige energiekosten zijn met de huidige prijzen?

En wat is precies het verbruik en opbrengst?

Hier betalen wij nu € 17,85 per maand, dat is gebaseerd op 2000 kWh en 50 m3.

Sinds een jaar verwarmen wij nu met een Airco warmtepomp, alleen nog gas voor warm water.

 

Reputatie 5
Badge +1

Nieuwleusen, 18 juli 2022.

 

Beste @HereIsTom,

Op dit moment krijgen we naar verwachting circa € 500,- terug van Pure Energie over de periode 8/21 - 7/22. We betaalden een voorschot van € 27,-- per maand over de genoemde periode.

Enexis heeft software problemen en daardoor kan ik je nu geen exacte cijfers geven over het tijdvak 8/21 - 7/22. 

We hebben een 3 jaars contract met Pure Energie, dat volgend jaar augustus afloopt.

We gebruiken geen gas meer sedert 2016. Tot nu toe produceerden we gemiddeld ca. 1100 kWh per jaar meer dan we nodig hadden.  Verbruik ca. 6300 kWh; zonnepanelen ca. 7200 kWh.

Door de vervanging van een 20 jaar oude koel-vriescombinatie en een 2 x 50 watt halogeen hanglamp  in de loop van dit jaar, hopen we in totaal 2000 kWh beschikbaar te hebben voor onze elektrische automobiel.

Voor meer details: kijk hierboven naar "De feiten op een rij” over onze woning.

Geert Nap

Reageer