Vraag

Storing warmtepomp Alpha Innotec

  • 20 July 2023
  • 3 reacties
  • 614 Bekeken

Wij hebben een Alpha Innotec warmtepomp SWCV 92K3 die in het weekend helemaal uitgevallen is. De warmtepomp is 3 jaar oud. Nu kunnen we geen bedrijf vinden om deze storing op te lossen. Het installatiebedrijf dat de warmtepomp heeft geplaatst (Kruit BV) wil niets doen want de garanties is na 2 jaar verlopen. We hebben al veel bedrijven gebeld of gemaild maar die willen of kunnen niet helpen. Heeft iemand nog suggesties voor bedrijven die we kunnen benaderen.?


3 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Over welke regio gaat het?

Wel vreemd dat de installateur helemaal niet wil helpen.
Het feit dat de garantie voorbij is zou hoogstens moeten zeggen dat ze niet gratis willen helpen.

Je zou ook via Alpha Innotec kunnen proberen een andere installateur in te schakelen
Op de pagina over storingen verhelpen staat een email adres en telefoonnummer van wat zo te zien Nathan.nl is
alpha innotec · Hulp bij storingen (alpha-innotec.nl)

Anne.

Reputatie 4

Heeft u deze tips van de fabrikant al opgevolgd?
https://www.alpha-innotec.nl/service/hulp-bij-storingen.html

In welke regio woont u, het lijkt me niet handig als u in Groningen woont en er wordt een installateur uit Maastricht aanbevolen (als ze al voor zo’n grote afstand willen komen ...).

U heeft al gezocht en zelfs gebeld, maar ik kan niet inschatten hoe u gezocht heeft.

Of deze tip helpt?  Voeg uw provincie  en of postcode doe in deze zoekactie:

https://www.google.com/search?client=opera&q=alpha+innotec+installateur+in+uw+buurt

Heeft u Alpha Innotec  zelf al gebeld of zij u een installateurslijst kunnen/willen geven?

https://www.alpha-innotec.nl/service/hulp-bij-storingen.html 
Daar staat een telefoonnummer. Via het contact formulier mogen alleen bedrijven reageren.

Sterkte er mee.

 

Edit: Ik zie net na het posten dat @Anne sneller kan typen….  ik wilde eerst nog een aantal zaken checken. Ik laat het maar staan.

 

Dank voor jullie reacties. Alpha Innotec c.q. Nathan doet helemaal niets voor je. Daar klagen veel mensen over. De installateur (Kruit BV in mijn geval) biedt alleen garantie en geen onderhoud. Veel installatiebedrijven die wel onderhoud bieden doen dat vaak niet voor Alpha Innotec en al helemaal niet als het  grondgebonden warmtepompen zijn. Er zijn ook bedrijven waar je een onderhoudscontract kan afsluiten maar die je pas helpen na een 0-meting en daar moet je 3 maanden op wachten omdat ze te weinig personeel hebben, zoals Breman. Via, via, via vandaag iemand gevonden die er naar wil kijken dus dat is al een hele opluchting. Nu nog hopen dat hij het probleem kan oplossen.

Bottom line is wel dat dit onderhoudsprobleem groter wordt naarmate er meer warmtepompen komen. M.i. wordt het tijd voor een onderhoudsplicht voor installateurs want die komen er nu makkelijk van af. Op die manier moeten ze hun personeel evenwichtiger inzetten, niet alleen productie maar ook onderhoud. Iets voor de VEH om op in te zetten?

 

 

Reageer