Beantwoord

Verduurzamen therapieruimte Fysio(oefentherapie)

  • 6 October 2019
  • 3 reacties
  • 238 Bekeken

Ik gebruik nu nog een traditionele CV installatie voor de vloerverwarming en een radiator aan de wand. Mijn werktemperatuur in de oefenruimte is dagelijks ca 22 graden (clienten moeten zich vaak uitkleden voor behandeling).
Deze CV installatie is ook gekoppeld aan de verwarming van de wachtruimte maar gescheiden van de woonruimte. Het is een solo praktijk aan huis. De praktijk is goed geïsoleerd.
Welke vorm van verwarmen is het meest geschikt?
icon

Beste antwoord door .Jaap. 1 April 2020, 12:15

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 4
Badge +1

Infraroodpanelen en lucht-lucht-warmtepomp zijn een goede overwegingen ter aanvulling (of vervanging) van de CV. Beide systemen kunnen snel de temperatuur (per ruimte) verhogen afhankelijk van het gebruik.

Een lucht-lucht-warmtepomp (of airco) kan ook koelen.

Een Infraroodpaneel kan op beweging geschakeld worden wat aantrekkelijk kan zijn voor de wachtruimte.  

Hallo Pieter,

Ik ben er voorlopig wel uit.

Ik neem nog even een time-out voordat ik verder ga investeren.

Bedankt voor je reactie,

Fijne groeten,

Linda

Reputatie 4
Badge +3

Hoi @LindadenD! Het is al een tijdje geleden dat je je vraag hebt gesteld aan je community. Probeer eens deze tool op de website van Vereniging Eigen Huis. Als je bij de opties invult dat de ruimte al goed geïsoleerd is krijg je hopelijk al een goed inzicht in de mogelijkheden tot duurzaam verwarmen. Ben je zelf inmiddels al verder? Ik hoor het graag! 

Reageer