Skip to main content

Je koopt een nieuwe cv-ketel van merk A en hebt daarvoor een verplicht (2 jaar) onderhoudscontract. 

Je koopt en installeert later een hybride warmtepomp van merk B.

Wanneer CV kapot gaat, weigert bedrijf A elke verantwoordelijkheid meer te nemen.

 

Is dat een realistisch scenario?..

@I.P.D  Als de hybride wp van merk B door een ander bedrijf geïnstalleerd wordt kan dit gebeuren.
Je zou waarschijnlijk moeten bewijzen dat cv-ketel en warmtepomp samen kunnen werken (aansturing) en dat de installatie correct is uitgevoerd. Kan het andere bedrijf hierbij misschien helpen?


@I.P.D  Als de hybride wp van merk B door een ander bedrijf geïnstalleerd wordt kan dit gebeuren.
Je zou waarschijnlijk moeten bewijzen dat cv-ketel en warmtepomp samen kunnen werken (aansturing) en dat de installatie correct is uitgevoerd. Kan het andere bedrijf hierbij misschien helpen?

Zelfs als Merk B een goed/professioneel bedrijf is, zullen de meeste consumenten ervoor kiezen geen risico te nemen met de hoofdpijn van het zelf proberen te bewijzen waar het probleem zit in geval van een geschil.

Hierdoor ontstaat er een oneerlijke warmtepompmarkt voor consumenten! Ik hoop dat de ACM ingrijpt...


@I.P.D Als installateur ben je uitsluitend verantwoordelijk voor je eigen werk - hier cv-installatie/cv-ketel. Natuurlijk kan de installateur elke garantie uitsluiten als er “iets” aan zijn installatie door derden wordt aangepast - ook gaat het hier om een - hoe dan ook - “gecertificeerd & professioneel” installatiebedrijf voor warmtepompen.

Misschien moet garantie verleent worden als beide bedrijven met dezelfde certificatie voor dezelfde producten schermen ( bijvoorbeeld "Techniek Nederland”)?

Ik ga er van uit  dat de ACM geen reden ziet om hier werk van de maken.


Reageer