Beantwoord

Waar moet ik op letten bij aanschaf nieuwe radiatoren?

  • 2 August 2021
  • 2 reacties
  • 187 Bekeken

Een aantal radiatoren willen wij vervangen voor nieuwe ? iemand tips waar je op moet letten?Betreft horizontale radiatoren zoals paneelradiatoren.

en heeft iem ervaring met bedrijf warmteservice?

icon

Beste antwoord door Anne 2 August 2021, 18:15

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +1

@YolandaL Eerste vraag: Waarom willen jullie de hangende radiatoren dan überhaupt vervangen?

Reputatie 7
Badge +2

Als het kan dan liefst radiatoren die geschikt zijn voor lage temperatuur
en met zogenaamde dynamisch inregelbare radiatorafsluiters (kranen).

Persoonlijk vind ik het handig als er afsluiters op zowel aan- als afvoer zitten, zodat je de radiatoren makkelijk kunt verwijderen (als er iets moet worden aangepast of geschilderd) zonder dat je het hele systeem dan leeg hoeft te laten lopen (en weer vullen). Bij sommige radiatorafsluiters en voetventielen is dat al (standaard) mogelijk.

In ruimten die je normaal gezien niet verwarmt kun je thermostatische radiatorafsluiters (laten) plaatsen. Of als je helemaal ‘los’ wil gaan zou je een systeem zoals Honeywell Evohome kunnen (laten) installeren. Dan komt op alle radiatoren een op afstand geregelde radiatorafsluiter en een centrale unit die de verwarming aan zet als ergens warmte nodig is.

Warmte service is volgens mij een vrij groot bedrijf (70+ vestigingen?) wat zo zijn voordelen kan hebben. Ik heb zelf al jaren geen ervaring meer met ze.
 

Reageer