Vraag

Wel of geen subsidie na woningbrand

  • 6 February 2023
  • 1 reactie
  • 81 Bekeken

  • Nieuwe deelnemer
  • 0 reacties

Vorig jaar eind januari brandde mijn woning volledig af. Na lang zoeken en regelen is het huis eindelijk gesloopt, loopt de aanvraag omgevingsvergunning en is er nu een aannemer die een offerte heeft neergelegd incl duurzame installaties als warmtepomp, zonnepanelen etc. zonder gasaansluiting. Mijn opstalverzekeraar vergoedt hiervan maar maximaal 25.000,- onder de post 'door overheid opgelegde kosten'. De begroting hiervoor ligt natuurlijk veel hoger (ca 4x meer dan 25.000,-). Mijn vraag: weet iemand of er recht is op subsidie? In feite is het herbouw door nieuwbouw op dezelfde plek. Valt dit onder de inmiddels vervallen subsidies voor nieuwbouw? Na lang googelen op dit onderwerp heb ik hierop nog géén antwoord gevonden. Alvast hartelijk dank voor het meedenken.


1 reactie

Reputatie 1

Hoi P.J.V. we zien dat er vanuit de community geen antwoord is gekomen op je vraag. Indien je vraag nog openstaat en je lid bent van Vereniging Eigen Huis kun je telefonisch contact opnemen met onze financieel/fiscale experts via 033-450 77 50. Ze zijn bereikbaar van maandag tot en met donderdag van 09:00 tot 18:00 en op vrijdagen tot 16:30. Groet, Vereniging Eigen huis

Reageer