Beantwoord

Wie gebruikt een airco ook als verwarming ?

  • 2 March 2019
  • 77 reacties
  • 199483 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3
De meeste airco's zijn ook te gebruiken als verwarming. Er is zelfs een apparaat dat een COP van 5,6 beloofd bij een buitentemperatuur van 7 graden. Door op het menu op de verwarmingsmode te switchen gaat er in het apparaat immers een klepje om zodat de verdamper als condensor en de condensor als verdamper gaat werken. Er is dan ook veel minder kans op ziektekiemen aangezien er dan binnen (aan de warme condensorzijde) geen condensatie van waterdamp plaats vindt. De airco wordt dan een lucht/luchtwarmtepomp. Op warmtepompen wordt subsidie verleent maar dus niet op de -omkeerbare- airco.
Ik zie echter precies nergens in de winter een airco draaien. Heeft er iemand ervaring mee ? Wordt in de verwarmingsmode bijvoorbeeld de luchtstroom als hinderlijk ervaren ?
icon

Beste antwoord door PC 26 April 2019, 11:08

Bekijk origineel

77 reacties

Hallo wij gebruiken inmiddels ook een lucht-lucht warmtepomp (airco) sins een week januari 2021 

Het is een Daikin sururu sarara werkt op dit moment prima alleen het geluid binnen moeten we nog aan wennen. maar het eerste resultaat is veel belovend als dit zo doorgaat zouden we nog iets kunnen verzinnen voor warm sanitair water en zou de cv ketel eruit kunnen.

Een airco als verwarming werkt in mijn opzicht erg goed. Het enige wat ik een beetje vervelend vind na een tijdje is dat de lucht erg droog wordt. Daarom kan ik aanraden ook een luchtbevochtiger te gebruiken bij intensief gebruik.

 

Zeker met de huidige prijzen van gas is dit wel een goed idee!

https://mobieleaircos.com/airco-verwarming/

Reageer