Beantwoord

Zijn er al leden die ervaringen hebben met de ventilatiewarmtepomp itho daalderop hp-m i 25

• 5 januari 2020
  • 55 reacties
  • 4158 Bekeken

Toon eerste bericht

55 reacties

Reputatie 5
Badge

Voor wie belangstelling heeft voor de Itho HP-M25i het volgende.

Projectsupport van Itho-Daalderop melde mij, dat de HP-M25i binnenkort zal worden uit gefaseerd (juli 2021). De verwachting is, dat er Q3 2021 een opvolger zal worden gepresenteerd.  Zodra hiervan de gegevens worden vrijgegeven, zal ik deze op dit forum melden. Dus wie nog een HP-M25i wil plaatsen, zal snel met zijn installateur een afspraak moeten maken.

Of wachten op de opvolger ! ! .

Reputatie 3

De techneut van Itho gaf afgelopen jaar aan dat er mogelijk een 4kw type zou komen. De huidige heeft 2,5kw.

Die zou interessanter zijn dan de huidige door het grotere vermogen.

Bedankt voor de Info, ben er bijna wel zeker van dat de 2.5 kw niet trekt. Hou mij ogen open voor de 4kw variant. 

Reputatie 3

Hallo Rob_B,

Ik heb een nieuw huis (vrijstaand) met beneden vloerverwarming met 8 groepen. Verder boven 2 kamers met radiatoren en een badkamerradiator.

Zoals ik een stuk terug al schreef kan de Itho door de grote hoeveelheid water die door het systeem gaat, ook als ik alleen de VV gebruik, het water niet warmer krijgen dan zo'n 26 graden. Retour is constant 4 graden lager. Aan een stooklijn heb ik niets.
Om het water warm te krijgen draait hij altijd op maximaal vermogen. Gezien het gebruik kom je dan bij 24 uur op ongeveer 14 Kw stroom. Daarmee krijg ik het na een uur of 6 in de kamer/keuken op een temperatuur van 19/19,5 graden. Dat is wat we willen.
Willen we het warmer hebben of sneller dan moeten we gas bijstoken.  Maar dat is d afgelopen winter maar een paar keer voorgekomen.

We hebben over het hele jaar 29 april 2020 tot 30 april 2021 maar 359 kuub gas gebruikt (we zijn met 2 personen en meestal thuis).
Doordat we bijna 5500 wph aan panelen hebben hielden we daarvan afgelopen jaar ook nog 1200 kw over, na saldering.

Al met al had de Itho groter kunnen zijn, 4 is mooier dan 2,5, maar het financiele plaatje ziet er wat mij betreft goed uit.
En nu ik de boel goed heb ingeregeld en afgestemd met de CV kijk ik uit naar het verbruik van dit jaar tot 30 april 2022.
Dus “niet trekken” zoals ik eerder schreef is iets overdreven, maar het had iets beter gekund.

Overigens bijkomend voordeel als je minder dan 500m3 gas gebruikt, de leveringskosten voor gas wordt ruim € 50 lager. (Liander)

Wat wijsheid is, Itho 2,5kw, os wachten. Het is een keus.

Succ6

Bedankt voor de aanvullende informatie!

Reageer