Vraag

Airco stopt om de paar minuten met verwarmen

  • 16 October 2023
  • 2 reacties
  • 133 Bekeken

  • Nieuwe deelnemer
  • 0 reacties

Goedemiddag, ik heb vanaf mei dit jaar 2 airco's laten installeren. Mitsubishi SCM45 Inverter + SRK25 + SRK35, Nu het iets kouder wordt wil ik ze ook gebruiken om te verwarmen. 

 

Dat ging een paar uur prima maar nu is het zo dat de airco om de8/9  minuten automatisch stopt, de flappen dicht gaan en de luchtstroom stopt, of er komt zelfs wat koude lucht uit. Dit duurt een paar minuutjes en dan werkt alles weer tot dit een paar minuten later weer gebeurt, het groene lampje blijft wel gewoon branden.  Ik heb gelezen dat er als het erg koud is een ontdooifunctie is waardoor de airco even stopt maar volgens mij is dat nu niet aan de orde, het is op dit moment zo'n 13 graden buiten.  Ik heb de installateur al benaderd maar ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft. 

 


2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Uw constatering dat de ontdooifunctie (van de buitenunit) bij een buitentemperatuur van 13 graden niet aan de orde mag zijn is volgens mij wel juist. Het aanvriezen van de buitenunit is ook afhankelijk van hoe vochtig de buitenlucht is. En dat is momenteel met een oosterwind ook niet aan de orde.

Reputatie 7
Badge +2

Als je hier op het forum naar Mitsubishi zoekt kom je wat verhalen en ervaringsdeskundigen tegen.

Klinkt idd alsof de ontdooifunctie te enthousiast is.

Hebben beide binnenunits hier evenveel last van?

Ik heb een SCM 100, 1 SRK50ZSX en 2 SRK25ZSW die muv wat kleine lekkage problemen (aansluiting van afvoer die los kwamen) prima functioneren.

Anne.

Reageer