Skip to main content

Geachte lezers,

Onlangs kreeg ik een aanbieding door de Rabobank voor een gratis energieadvies en de kans op 1000 euro isolatiebudget. Je krijgt vervolgens een energielabel en advies. Als je huis energielabel E,F of G heeft en je volgt een maatregel uit het advies op, dan krijg je 1000 euro van de Rabobank. An sich klinkt het mij heel aantrekkelijk in de oren. Ik heb een jaren 50 huis waar - qua isolatie - nog het een en ander kan worden verbeterd. 

Mijn vraag is echter, wat zijn jullie ervaringen hiermee? Ik wil er wel aan meedoen, maar ik heb toch ook een beetje twijfels hierover. 

Groet,

Roger

waar twijfel je over?

Ik weet het niet. Het klinkt allemaal heel aantrekkelijk, maar ik wil graag weten of er een addertje onder het gras zit voordat ik ja op iets zeg. Wat zit er voor de Rabobank aan? Is dit puur omdat ze graag iets voor het klimaat willen doen? Je kunt ook enkel een energie adviseur kiezen welke zij aangeven. 

alle voorwaarden staan hier, ik denk dat dit echt oprecht is: Het Rabo Coöperatief Isolatiebudget - Rabobank

Daarnaast kun je tijdens dat gesprek goed doorvragen en ook gewoon niks doen.

Het lijkt alleen niet duidelijk, wie er voor de kosten van het eerste energie label opdraait. Dat wordt veronderstelt er te zijn, maar kost wel geld.

Het lijkt alleen niet duidelijk, wie er voor de kosten van het eerste energie label opdraait. Dat wordt veronderstelt er te zijn, maar kost wel geld.

als ie er niet is, is ie toch gratis aan te vragen?

@EmielS Als je goed zoekt lukt het misschien voor 200,- Euro.

nooit geweten…. maar zonder kip geen ei, dus als je geen label hebt zul je daar toch echt zelf voor moeten zorgen. En dan heb je potentieel toch noog 800 euro in heyt handje voor een lagere energierekening. En dat label moet je vroeg of laat toch hebben.

Reageer