Vraag

Tonzon isolatiefolie in een kruipruimte van 40 cm diep. Hoe dat later te controleren?

• 25 May 2022
  • 3 reacties
  • 204 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3

Ik ga in elk geval Tonzon bodemfolie op de bodem van mijn kruipruimte leggen. Dat vanwege het vocht in huis én het feit dat in de winter mijn betonvloer van onderen nat wordt (en dus slecht isoleert). Dan zou ik nu ook tonzon isolatiefolie aan de onderkant van de vloer kunnen (laten) hangen. Dat kan volgens Tonzon al bij een kruipruimte diepte van 35 cm.  Probleem is dat je bij zo'n lage diepte later moeilijk kan controleren ofdat alles nog hangt. Dat gaat waarschijnlijk ook niet lukken met een infrarood thermometer aangezien mijn vloer nu al redelijk goed isoleert. Wat denken jullie / 

3 reacties

@Driepinter ik zie dat je nog geen reactie hebt ontvangen over je Tonzon bodemisolatie. Wanneer er nog vragen zijn kun je die ook altijd telefonisch stellen aan mijn collega's van de Bouwkundige Ledenservice. Zij zijn maandag tot en met donderdag van 9.00-18.00 uur en vrijdag van 9.00-16.30 uur bereikbaar via 033-4507750. Groet, Thea

Wij hebben vandaag een Tonzon dealer op bezoek gehad. Plezierig gesprek met uitgebreide inspectie van de kruipruimte. Deze meneer zei dat de minimale hoogte van de kruipruimte 50cm moet zijn. De isolatie kussens zijn ongeveer 20 cm, dan blijft er nog 30cm over om te kruipen/tijgeren. 

Reputatie 1

Ik zou kiezen voor een oplossing waarbij de kruipruimte nog redelijk toegankelijk blijft. Bij een kruipruimte van 35 centimeter zou ik dus niet kiezen voor Tonzon luchtkussens. Als je er een keer doorheen moet dan loop je het risico dat je de kwetsbare luchtkussens kapot trekt.

Reageer