Skip to main content

Modelreglement 1992, koopappartement.

Hallo, van wie zijn de leidingen die uitkomen in een appartement, zoals gas en water. Wil een boiler laten aansluiten, heb ik toestemming nodig van de VVE?
 

groetjes,

Catharina 

Al het leidingwerk vanaf de gasmeter (inclusief gasmeter zelf) is van jou. Wanneer dit leidingwerk is verwerkt in vloeren en dergelijke en alleen bereikbaar middels hak- en breekwerk, dan valt onderhoud onder de VvE.

In je vraagstelling is het mij niet duidelijk wat voor boiler je wil aansluiten.

Maar het lijkt mij dat wanneer je een warmwaterboiler in een appartement wilt aansluiten, de betere keus een elektrische boiler in plaats van een gasboiler. Bij een gasboiler moet je rekening houden van de afvoer van de verbrandingsgassen, periodieke keuring en inspectie, etc. Dit is bij een elektrische boiler niet nodig.

Voor een elektrische boiler is geen toestemming nodig van de VvE. Voor een gasboiler is geen toestemming nodig mits de boiler wordt aangesloten op je eigen gasmeter en er geen hak- en breekwerk nodig is om de gasboiler aan te sluiten op de leiding.


Hallo Herman,

Bedankt voor je uitgebreide reactie op mijn vraag. 

ik wil een elektrische boiler aansluiten en het gas laten afsluiten. Sta op een  lange wachtlijst; mijnaansluiting.

Zo te lezen kan ik dat doen (modelreglement 1992). zonder dat ik in de problemen kom met de VVE.

Een paar maanden geleden heb ik  de VVE ingelicht. Het plan is om een airco, verwarmen en koelen. aan te schaffen. Heb begrepen dat ik daar wel toestemming voor nodig heb van de vergadering. Ik wacht het af of ik de toestemming krijg van de eigenaren, vergadering, voer dan mijn plan uit.

Groetjes,

 

Catharina

 

 

 

 

 

 


Reageer