Vraag

Kennis en ervaringstoets ING ivm bouwdepot

  • 21 July 2022
  • 1 reactie
  • 411 Bekeken

We hebben bij de ING in 2020 naast onze hypotheek een bouwdepot afgesloten voor een bepaald bedrag. Aangezien onze verbouwing hoger uitkomt n.a.v. de offerte van de aannemer en wij hoger ingeschreven staan bij het kadaster worden we nu geconfronteerd met kosten voor een herzien adviesrapport wat weer 1000 eur kost en waarvoor we een kennis en ervaringstoets moeten afleggen bij de ING, terwijl het nog maar 1,5 jaar oud en wij destijds voor dit adviesrapport al 1.600,00 eur hebben betaald. Dit is toch geldklopperij. Iemand hier ervaring mee?


1 reactie

Reputatie 7
Badge +2

Hypotheek adviezen hebben idd een beperkte duur. Welke dat is verschilt per aanbieder en soms per geval. Dat zou wel duidelijk in de voorwaarden moeten staan.

Als het om een kleine aanpassing van de hypotheek (constructie) gaat zou er geen nieuw advies geeist mogen worden. Zie oa Uitspraak 2015-252 - Kifid

Mocht je het idee hebben dat het niet klopt - op basis van de bovengenoemde gegevens krijg ik het idee dat er helaas wel een nieuw advies gevraagd kan worden - dan kun je een klacht indienen bij Klachteninstituut Financiële Dienstverlening - Kifid

Ik heb overigens zelf geen ervaring met het verlopen van een hypotheek advies terwijl ik daar nog wel gebruik van wilde maken. Bovenstaande is algemene informatie.

Anne.

Reageer