Ongevraagd voorlopige aanslag over 2023?

  • 12 January 2023
  • 1 reactie
  • 207 Bekeken

Reputatie 7
Badge +2
  • Verduurzamer
  • 862 reacties

Ik kreeg vandaag, net als velen met mij neem ik aan,
een voorlopige aanslag inkomsten belasting 2023 binnen.

Ik heb daar helemaal niet om gevraagd.
Blijkbaar is dat per 2023 veranderd.
Ik had daar nog nergens eerder iets over gelezen.
Ook niet in het lijstje van de VEH van zaken die gaan veranderen in 2023.

Omdat ik geld moet betalen - de hoogte van het bedrag valt gelukkig te overzien - kan ik het blijkbaar ook niet aanpassen dat ik dat helemaal niet wil?

Dus betaal ik nu belasting over een inkomen dat ik mss niet eens ga krijgen.
Dat is idd niet leuker. En voor mij ook niet makkelijker.

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/voorlopige-aanslag/content/waarom-ongevraagd-een-voorlopige-aanslag

Ben ik de enige die dit had gemist?
Of had de VEH dit ook niet zien aankomen?

Anne.


This topic has been closed for comments

1 reactie

Reputatie 2

@Anne Zoals ook in de Community richtlijnen aangegeven. De Eigen Huis Community is niet het kanaal om direct vragen aan onze Ledenservice te stellen. De Community dient als dialoog tussen leden over verduurzamen. Vanuit dit kanaal monitoren we het onderlinge contact tussen leden. Uiteraard kunnen mijn Financiële collega's ingaan op je vraag. Dit kan dus via het juiste kanaal. Via onze telefonische Ledenservice via 033 450 77 50 van maandag tot donderdag van 09.00 tot 18.00 en op vrijdag van 09.00 tot 16.30. Ik heb je vraag genoteerd bij je lidmaatschap. Mijn collega's lezen dit meteen terug als je ons belt. Deze topic wordt gesloten. Wel kun je uiteraard een topic aanmaken met vragen aan of aanbevelingen voor de Community. Is het topic uitsluitend gericht om in dialoog te gaan met ons dan wordt die gesloten. Groet, Stephanie