Beantwoord

Hoe isoleer je een houten huis?

  • 4 October 2019
  • 3 reacties
  • 428 Bekeken

Sinds mei dit jaar liggen er 12 zonnepanelen op ons houten (vrijstaande) huis. Nu zou ik graag een warmtepomp of een soort gelijk systeem willen aanschaffen. Echter begrijp ik dat hiervoor je huis goed geïsoleerd moet zijn. Dit is nu niet het geval. Ons huis heeft een betonnen vloer. Verder is alles van hout, met red cedar wandbekleding. Voor mijn gevoel komt er redelijk wat kou door de wanden.
icon

Beste antwoord door Driepinter 23 June 2020, 10:31

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Welkom op de community @Ingmar! @Harm had jij destijds niet een vraag over houtskeletbouw? Dit is wellicht niet precies hetzelfde als waar Ingmar nu mee bezig is, maar misschien kun je Ingmar wel verder helpen? Heb je tips? Ik hoor het graag. 

Reputatie 4
Badge +3

Hi @Ingmar! Heb je inmiddels al meer inzichten kunnen verkrijgen rondom het verduurzamen van je houten huis? Deel het hier!

Reputatie 7
Badge +3

U zegt dat u woning goed is geïsoleerd. Kunt u dat ook staven aan de hand van cijfers? Uw energie verbruik en de cv temperatuur waarmee u in de winter uw huis nog warm krijgt. Dat laatste mag ook ten hoogste 40 graden zijn als u een luchtwaterwarmtepomp neemt. 

Reageer