Vraag

Hoe kan ik de tegelvloer van mijn schuurtje isoleren?

  • 2 February 2020
  • 3 reacties
  • 4928 Bekeken

Ik heb een losstaand schuurtje/berging  van ongeveer 6 m2 waarin de vloer bestaat uit tegels 30x30 die op zand gelegd zijn. Het vocht trekt door deze tegels naar boven, de tegels zijn continu nat en de schuur is hierdoor vochtig. Hoe kan ik deze vloer isoleren? Zat zelf te denken om de tegels eruit te halen, zeil of folie te leggen, hierop een laagje zand en dan de tegels terugleggen. Graag advies.


3 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Isolatie en vocht tegen gaan zijn denk ik 2 dingen?

De vraag is waar het vocht vandaan komt en hoeveel het is.
En wat voor type muren de schuur heeft.

Zou het met (betere) ventilatie droog te krijgen zijn in de schuur?

Je zou idd eens kunnen beginnen met je idee van een zeil,
is nl vrij eenvoudig uit te voeren zonder veel kosten (alleen wat eigen arbeid?).

Gevoelsmatig zou ik zeggen dat je het probleem alleen aan het afdekken bent en mogelijk elders toch weer de kop op zal steken.

Maar structureel oplossen zou zo maar eens een hele onderneming kunnen zijn:
schuur afbreken, watervaste fundering storten, schuur er weer op bouwen.
 

Reputatie 4
Badge +3

Hi @Elian, Welkom op de community van Vereniging Eigen Huis. Vond je het antwoord van @Anne behulpzaam? Ik hoor het graag!

Reputatie 7
Badge +3

PVC-laminaat (laten) leggen met de bekende groene isolatieplaten er onder. Met eerst een vochtwerend folie over de vloer ?  Eventueel naar binnenslaande houten deuren (lijkt mij niet het geval in een schuurtje) dan nog uit de schanieren tillen en met de houtzaag op de nieuwe vloerhoogte zagen.

Als het probleem echt vocht is wat door de tegels omhoog trekt, misschien eerst een zeil over de vloer van het schuurtje leggen. Als dan na een week het vocht  vervolgens via de muren omhoog komt, heeft bovenstaande actie weinig zin.

Reageer