Beantwoord
Hoe kun je de spouwmuurisolatie verbeteren als er al isolatiemateriaal in zit?
Ik wil mijn spouwmuren isoleren . De isolatie firma die ik hiervoor heb uitgenodigd zegt dat dat in mijn geval niet mogelijk is . Omdat er al een dunne laag isolatiemateriaal in de spouw aanwezig is . De resterende ruimte zou onvoldoende zijn om extra isolatie aan te brengen. Het huis is van 1976 . De spouw is ca 7 cm en de aanwezige isolatiedikte zou volgens de isolatiefirma 2 à 3 cm zijn. Toch zou ik de isolatiewaarde graag willen verbeteren.
Zijn er vergelijkbare ervaringen en heeft iemand wellicht toch een oplossing ?
Zijn er vergelijkbare ervaringen en heeft iemand wellicht toch een oplossing ?
Beste antwoord door fred
PieterV , ik zag je vraag ,bedankt voor de belangstelling . Ik heb de kwestie tot nog toe laten rusten. Het is me inmiddels wel duidelijk dat envirifoam een geschikte oplossing kan bieden . De spouw wordt dan geheel gevuld met dat spul en het verdringt de nog aanwezige steen-/glaswol isolatie.
Ik heb het laten rusten omdat ik denk dat mijn probleem meer zit in het grote glasoppervlak van mijn woning. Ik heb meer glas dan muur. En de isolatiewaarde van een spouwmuur met beperkte isolatie is altijd nog beter dan mijn dubbel glas. Dus waarom zou ik mij druk maken om die muur.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Log in om te kunnen reageren, een vraag te stellen of discussie te starten.
InloggenEigen Huis Community
Log in om te kunnen reageren, een vraag te stellen of discussie te starten.
InloggenEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.