Beantwoord

Is een damprem nodig als ik het dak wil isoleren met cellulose vlokken?

  • 3 October 2019
  • 2 reacties
  • 424 Bekeken

  • Nieuwe deelnemer
  • 3 reacties
Onze zolder is afgetimmerd met gipsplaten tegen de gordingen aan. Tussen het dakbeschot en de gipsplaten zit geen isolatie, het is een holle ruimte. Nu is de afwerking aan de binnenzijde netjes, daarom heb ik geen zin in slopen. Ik kan wel heel makkelijk de holle ruimte vullen met cellulose vlokken. Een dampremmende folie aanbrengen kan niet. Nu krijg ik de indruk dat de cellulosevlokken in zekere mate vocht op kunnen nemen en weer langzaam afstaan. Bij een langzame vocht overdracht naar het dakbeschot zou condensatie aan de binnenzijde van het dakbeschot dan ook beperkt zijn. Het dakbeschot wordt aan de buitenkant trouwens prima geventileerd onder de pannen.

Kan de damprem inderdaad achterwege blijven?
Ik verneem graag jullie adviezen, Paul
icon

Beste antwoord door Anne 17 October 2019, 18:54

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Hi @PaulL! Welkom op de community van Vereniging Eigen Huis. @Driepinter heb jij advies voor Paul? En @PaulL, misschien is het ook goed om voor andere communityleden nog even uit te leggen van cellulose vlokken zijn? Niet iedereen weet dit misschien. 

Reputatie 7
Badge +2

Ik heb er geen ervaring mee maar zou de dampremming niet achterwege laten.

Cellulose heeft blijkbaar een goede vocht regulering, maar voor zover ik kan nagaan wordt toch altijd aangeraden om aan de binnenzijde een dampremmende voorziening aan te brengen.
Zie oa http://www.ebiwa.be/Producten_I3.html

Anne.

Reageer