Beantwoord

Isolatie en vervanging plat dak + SEEH subsidie

  • 8 April 2020
  • 6 reacties
  • 673 Bekeken

Hallo,

 

Heeft er iemand van jullie ervaring met het isoleren en vervangen van een platdak. Wij hebben 2 offertes liggen één voor een nieuw bitumen dak en één voor een wit pvc dak. Weet iemand wat de voor en nadelen zijn per materiaal soort? 

Daarnaast de vraag of iemand ervaring heeft met de nu lopende SEEH subsidie vanuit de overheid. Heeft iemand dit aangevraagd en hoe is die aanvraag verlopen. Wij moeten het dak vervangen en willen hierbij evt. de kozijnen vervangen met tripple glas. Maar dit alleen als we hiervoor subsidie krijgen. Nu zie ik op de site van de overheid dat je dit pas na plaatsing en betaling kunt aanvragen. 

icon

Beste antwoord door GerL 17 April 2020, 19:57

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 4

Er bestaan ook pir platen met afschot , in de plaat zelf

Wij hebben ons platte dak opnieuw laten doen met bitumen en laten isoleren met PIR. wij hebben aan de binnenkant geen isolatie. Je hebt PIR in divers maten van 10 tot 3 cm. wij hebben diverse maten gebruikt om ook afschot te creeren. Je kan ook in het midden dikker gebruiken en zijkanten  schuin laten aflopen. Wij hadden een zeer goede aannemer die vakwerk heeft geleverd

Reputatie 4

als isolatie wordt doorgaans pir platen gebruikt , hoe dikker des te hoger wordt de dak opstand, dus je dak wordt hoger dan het was een bitumendak is zwart wat warmer is in de zomer ,en gaat wat minder lang mee dan een pvc dak , is wel goedkoper in aanschaf dan pvc en minder arbeids intensief , er is ook nog tpo dak bedekking wat ook een soort kunstof is dit gaat 30 a 40 jaar mee of epdm dak bedekking wat 40 a 50 jaar mee gaat , deze laatste 2 zijn ook erg uv bestendig , terwijl een bitumen dak hiervan oud en bros wordt, en pvc verliest zijn week makers door uv , op internet is heel veel tevinden over de verschillen in dak bedekking ,en dat de keuze van de soort vaak afhangt van wat je zelf wilt, of verlangt  , prijs , kwaliteit, milieu  ,levensduur , enz maar uiteindelijk zijn ze allemaal waterdicht .

Mvg

Hoi GerL,

Het hele dak zal vernieuwd moeten worden wij hebben een vrijstaand huis met een platdak, split level. 

 

Groetjes,

Daniëlle

Reputatie 4

Wil je het platte dak vervangen in zijn geheel , of bedoel je alleen de dakbedekking vervangen en isoleren ? 

Is het een vrijstaanddak of is het een gemeenschappelijk dak ? (Buren)

Mvg gerl

Reputatie 4
Badge +3

Hoi @Daniëlle! Welkom op de community van Vereniging Eigen Huis. Ik raad je aan om de volgende topics eens te bekijken: 

 

plat dak isoleren van binnenuit

Het platte dak van mijn woning is ruim 15 jaar geleden geisoleerd. voldoet de isolatie van die tijd aan de huidige normen t.b.v. aanvragen energielabel? (van C naar B)?

Staat van bitumen dak voor installatie zonnepanelen en sedum

Wat zijn jullie ervaringen met het aanvragen van de energiesubsidie?

Laat je het me weten of je zo verder bent gekomen? Ik hoor het graag van je! 

 

Reageer