Beantwoord

Isoleren, is dat wel nodig ?

  • 4 November 2022
  • 26 reacties
  • 411 Bekeken


Toon eerste bericht

26 reacties

Reputatie 4

UFschuim wat Thermofoam ook is, heeft een slechte reputatie. Er zijn geen bewijzen te vinden in  vorm van rapporten dat het zgn. nieuwe UF-schuim niet zo bros is als het oude. Dat was zo bros dat het na een aantal jaren uit elkaar viel en deels onderin de spouw lag, niet best voor een product dat de duurzaamheid van het huis moet verbeteren.

En verder is er altijd een sluier van onduidelijkheid geweest over de zgn formaldehyde release, wat dus niet alleen bij en dagen of weken na het spuiten nog vrij kan komen, maar ook als gevolg van afbraak van het schuim. Formaldehyde is  in de wet erkend verdacht van risico op kanker, maar in geen enkel certificaat staat hoe er op gehandhaafd wordt of het moet pas verschenen zijn, an houd ik me aanbevolen voor een officiële link waar we dat kunnen vinden.

Eigenlijk zijn al die zgn in-situ bereidde schuimen een afrader, omdat je totaal de controle mist tov een schuim dat in een fabriek onder gecontroleerde condities gemaakt wordt. Dat geldt ook voor PUR-schuim voor de kruipruimte en de spouw.

PUR-platen uit de fabriek hebben dit probleem dus niet. Wie meer duurzamere gemaakte materialen wil neemt ook geen PUR, vraag uw energie coach of andere onafhankelijke adviseur wat voor uw situatie dan de oplossing is.

UF-schuim platen uit de fabriek zou ik nooit nemen, UF-harsen zijn echt qua kwaliteit de onderkant van de markt, iedereen die een beetje de hars wereld kent, weet dat… . 

Reageer