Vraag

Luik van vlizotrap isoleren

  • 7 November 2022
  • 3 reacties
  • 851 Bekeken

  • Nieuwe deelnemer
  • 0 reacties

Binnenkort wordt onze zoldervloer geïsoleerd. De zolder gebruiken we alleen als opslag en daarom hebben we gekozen om de vloer te laten isoleren. Er zit een metalen vlizotrap die uit 1 deel bestaat, ongeveer zo eentje als op onderstaande afbeelding.

Het luik is vrij dun en wil ik isoleren. Ook zitten er veel kieren. Wat zijn jullie tips om dit eenvoudig te isoleren?

 

 


3 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Wat je zou kunnen doen is aan de bovenkant boven het gat een net wat grotere isolatieplaat aanbrengen met aan 1 kant een scharnierpunt, wat gewicht er op zodat de plaat uit zichzelf plat op de vloer komt te liggen en dan wat touw en katrollen zodat als het luik naar beneden gaat de plaat omhoog gaat.

Zoiets:

 

 

Hoi, ik reageer op je verhaal omdat ik mijn vliering ga isoleren. Ik heb een aantal bedrijven laten komen voor offertes en krijg verschillende adviezen. 2 bedrijven geven het advies om het dak aan de binnenkant te isoleren en het 3e bedrijf adviseert het isoleren van de vloer. Jij hebt gekozen voor vloerisolatie, Ben je achteraf blij met deze keuze?  

Reputatie 1

Tocht strip op het luik plakken en aan de achterkant waar de scharnieren zitten indien nodig een dubbele laag plakken. 

Reageer