Naisoleren spouwmuur met HR Isofoam
Ik overweeg om mijn woning uit 1980 verder te isoleren. De spouwmuren zijn bij de bouw gevuld met glaswolplaten. Ik hoeverre dit kwalitatief goed is gegaan en of dit nog effectief is, is natuurlijk nog onbekend.
Nu zijn er firma's die de spouw verder opvullen met HR Isofaom. Dit schuim zou ook nog iets uitzetten zodat het glaswol een stukje ingedrukt zou worden.
Mijn vragen zijn:
Wat is dit van stof. Het moet in ieder geval opencellig zijn.
Verdere eigenschappen zijn: Niet krimpend. Bijna geen vocht opnemen. Slecht brandbaar. Wel ademend. Geen overlast door gassen geven. (kan dus geen pur zijn)
Hebben er al mensen ervaring met dit systeem?
Het bedrijf zal de spouw endoscopisch onderzoeken. In hoeverre zouden koudebruggen door cementresten vochtproblemen kunnen veroorzaken.
Nu zijn er firma's die de spouw verder opvullen met HR Isofaom. Dit schuim zou ook nog iets uitzetten zodat het glaswol een stukje ingedrukt zou worden.
Mijn vragen zijn:
Wat is dit van stof. Het moet in ieder geval opencellig zijn.
Verdere eigenschappen zijn: Niet krimpend. Bijna geen vocht opnemen. Slecht brandbaar. Wel ademend. Geen overlast door gassen geven. (kan dus geen pur zijn)
Hebben er al mensen ervaring met dit systeem?
Het bedrijf zal de spouw endoscopisch onderzoeken. In hoeverre zouden koudebruggen door cementresten vochtproblemen kunnen veroorzaken.
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Log in om te kunnen reageren, een vraag te stellen of discussie te starten.
InloggenEigen Huis Community
Log in om te kunnen reageren, een vraag te stellen of discussie te starten.
InloggenEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.