Nieuwe SEEH Subsidie

  • 2 September 2019
  • 14 reacties
  • 1236 Bekeken

Reputatie 4
Badge
Er is sinds 15 August een nieuwe subsidie pot voor woning eigenaren om subsidie te krijgen op het plaatsen van extra isolatie op bestaande woningen. Waarbij je tot 20% op de aanschaf waarde als subsidie kan krijgen. Het lijkt er op dat dit een aanvulling is op een de subsidie pot die reeds al bestond maar leeg was. Het grote nadeel is alleen dat het geld voor werkzaamheden die na 15 august 2019 zijn gedaan terwijl de regeling van de pot al sinds 2016 loopt. Dus heb eerder dit jaar de werkzaamheden laten uitvoeren was op dat moment de pot leeg maar zou in principe wel recht heb op de subsidie nu is de pot weer aangevuld en heb je in een keer geen recht hebben.

Het is ook niet mogelijk om de oude voorwaarde terug te vinden maar van wat ik mij kan herinneren van wat ik vorig jaar heb uitgezocht lijkt het de zelfde subsidie te zijn.

14 reacties

Reputatie 4
Badge +3
Wat is nu precies je vraag, @Dylan? Wil je weten of je met terugwerkende kracht alsnog de subsidie kunt krijgen nu dat de pot weer is aangevuld?
Reputatie 4
Badge
Vind het gewoon jammer van de overheid dat ze niet een duidelijk beleid voeren. Eerst subsidie om verduurzaming aan te jagen dan raakt de pot leeg wordt er niet echt actie op ondernomen of de regeling stop gezet.

Om vervolgens in het laatste kwart van het jaar de pot weer aan te vullen met voorwaarde die vanaf dan gelden, waarmee je de mensen die de periode daarvoor verduurzaamd hebben in de kou worden gezet. Als dit bijvoorbeeld bekend was geweest van te voren had ik de werkzaamheden een paar maanden uitgesteld en scheelt toch al gouw 4000 euro op het totaal bedrag.

De eerste versie van de SEEH(2016) werd met meer dan een jaar terugwerkende kracht in gediend.
Deze versie word helemaal niet terug werkend ingevoerd er word alleen maar rekening me gehouden dat overheids instantie blijkbaar niet met duidelijk kunnen communiceren het volk dus vanaf 15 augustus geld de subsidie en vanaf 2 september kan die aangevraagd worden.

Vind het ook jammer van VEH hier niks over vermeld of aan heeft gegeven, ik snap dat jullie natuurlijk blij zijn dat de pot weer aangevuld maar snap niet dat er niet aangedrongen is op het invoeren met terugwerkende kracht.
Reputatie 4
Badge +3
Dat is goede input, @Dylan Ik ga voor je kijken of we hier extra informatie over kunnen geven en kom hier snel op terug. Bedankt!
Reputatie 3
Ik deel volledig de frustratie en onbegrip van Dylan.
Er is geen lange termijn visie/beleid.

Afgelopen voorjaar heb ik de spouwmuur laten isoleren en nu zijn de kozijnen aan de beurt. Dat ik nu geen SEEH subsidie meer krijg voor deze maatregel uitgevoerd in het verleden vind ik jammer maar kan ik enigszins begrijpen. Het grootse probleem vind ik dat ik nu niet meer in aanmerking kan komen voor subsidie van de kozijnen van triple glas. Wat een erg grote kostenpost is. Dit omdat je minimaal 2 maatregelen moet nemen...
Voor mij werkt het nu averechts. Ik heb minder zin om de kozijnen te gaan vervangen.
Wanneer ik mijn oude houten kozijnen (slaapkamers), met enkel glas wil vervangen voor kunststof kozijnen met dubbel glas, kan ik dan ook subsidie voor het dubbele glas aanvragen?
Ik wil nu mijn vloer isoleren. De spouwmuur komt nog. Moet ik om in aanmerking te komen voor subsidie beide werkzaamheden in hetzelfde kalenderjaar laten plaatsvinden?
Reputatie 4
Badge +3

@NorbertvdE Hier kun je een artikel vinden op de website van Vereniging Eigen Huis waar alles staat wat je moet weten over de subsidie. Laat je het weten of dit behulpzaam was? Ik hoor het graag van je. 

Dank je wel Pieter, het is een goed overzicht.

Reputatie 1

Een late reactie op dit topic, maar moet mijn reactie wel even kwijt:
 

Goede zaak dat er weer subsidie beschikbaar is voor het verduurzamen van woningen. Ik vind alleen de voorwaarden (oud als nieuw) erg oneerlijk. Als eerder geschreven moet je minimaal twee maatregelen nemen en laten uitvoeren.

 

Ik vind het oneerlijk dat er twee maatregelen gelijktijdig genomen moeten worden en je het moet laten uitvoeren. Dit raakt mensen met een kleiner budget en de doe het zelfer. Ik lees hierover in de reactie van Vereniging Eigen Huis niks over terug. Wat is hierover het standpunt van VEH? Hoe gaat VEH zich sterk maken voor de bovenstaande groepen?

Reputatie 4

Een late reactie op dit topic, maar moet mijn reactie wel even kwijt:
 

Goede zaak dat er weer subsidie beschikbaar is voor het verduurzamen van woningen. Ik vind alleen de voorwaarden (oud als nieuw) erg oneerlijk. Als eerder geschreven moet je minimaal twee maatregelen nemen en laten uitvoeren.

 

Ik vind het oneerlijk dat er twee maatregelen gelijktijdig genomen moeten worden en je het moet laten uitvoeren. Dit raakt mensen met een kleiner budget en de doe het zelfer. Ik lees hierover in de reactie van Vereniging Eigen Huis niks over terug. Wat is hierover het standpunt van VEH? Hoe gaat VEH zich sterk maken voor de bovenstaande groepen?

Helemaal mee eens, vorig jaar spouwmuren laten opvullen, en de rest van mijn klussen doe ik allemaal zelf, maar ik zal daarmee geen cent zien met de huidige regeling, terwijl ik bij elkaar wel 3 of 4 isolerende maatregelen kan uitvoeren (ipv 2 als ik ze allemaal laat uitvoeren, bij gelijkblijvend budget). Dan vraag ik me af wat ze nu willen stimuleren, de toch al overspannen markt van bouwvakkers? Die rekenen hierdoor alleen maar nog hogere prijzen, waarmee de subsidie in de verkeerde zak beland.

Reputatie 3

Kun je als 2 maatregelen bodem en vloer (uit de tabel) laten uitvoeren ?

Als maatregel 1 laagje schelpen op de bodem

Als maatregel 2 tonzon onder de vloer

Dan nog kierdichtheid testen (kosten. €400) en als die laag genoeg is €4000 subsidie opstrijken ?

 

En dat alles met een huis van 1 jaar oud waar het eigenlijk niet voor nodig zou moeten zijn, maar gewoon omdat het kan ?

 

Het is wel een serieuze vraag, de vloer die we met lage temperatuur verwarmen heeft op 2 plekken een koude spot, dus ik zie er potentieel wel een goede verbetering in.

Reputatie 4

Als je nieuwbouwhuis niet kierdicht is 1 jaar na oplevering, dan had je je wellicht bij de bouwer moeten melden ivp via een subsidie iets aan te doen. Maar ja dat is de mening van mij als buitenstaander.

En inhoudelijk over je probleem van koudespots, heb je een foto of ben je er bijgeweest toen ze je vloerverwarminglussen legden?

Tonzon kan ik je aanraden, is ook prima zelf te doen. Wat heb je nu als isolatie dan, lijkt me bij LTV dat je in ieder geval goede isolatie moet hebben vanaf start.

Reputatie 3

Het is denk ik prima kierdicht. Maar ik lees de optie om met €400 voor een blowerdoor test €4000 subsidie te kunnen krijgen.

 

De vloer is een broodjes vloer bouwnorm 2015/2018

Er is een punt in een hoek die erg koud aan voelt

 

Dat is de enige hoek die zo koud aan voelt en zo zichtbaar is op de infrarood camera.

Ik zou het de bouwer kunnen vragen inderdaad, maar die verschuilen zich snel achter argumenten dat het standaard is.

Reputatie 4

Je kunt ook overwegen in de hoek van je kruipruimte te isoleren.

Reageer