Offerte glaszetter n.a.v. collectieve inkoopactie gemeente

  • 18 April 2023
  • 1 reactie
  • 101 Bekeken

  • Nieuwe deelnemer
  • 0 reacties

Goeiedag,

Mijn gemeente heeft momenteel een collectieve inkoopactie voor isolatieglas en heeft daarbij een lokale glaszetter geselecteerd. Inmiddels heb ik een offerte ontvangen en ik vraag me af of dit een beetje een redelijk bedrag is. 

Het gaat om 14 HR++ ruiten 4-spouw argon, in totaal ca. 8,5m2 en 1 HR++ ruit 33.1-spouw argon van ca. 0,6m2. Die laatste is in een houten deur (dus vervanging van glaslatten etc), de rest is in kunststof kozijnen waar nu al dubbel glas in zit. Totaalprijs van de offerte is €2.800 netto inc. BTW.

Als ik zo rondlees zie ik verschillende indicaties van de richtprijs voor het plaatsen van HR++ glas varierend van €80 per m2 tot €150 per m2. Deze offerte komt dus neer op €311 per m2. Ik hoef niet per sé de goedkoopste aanbieder natuurlijk, maar dit bedrag zit wel erg ver boven de hoogste richtprijs die ik kan vinden. Nu kan die informatie natuurlijk verouderd zijn (zeker ivm de huidige crisis) dus is dit inmiddels een normaal bedrag voor een dergelijke opdracht of is dit wel heel hoog?


1 reactie

Reputatie 4

https://issuu.com/yingmedia/docs/gbij2302_februari2023_issuu

Op pagina 25 gaan ze in Fryslan niet verder dan €120/m2.  Komt uit dit blad van  februari 2023, dus vrij recent.

Bij een collectieve actie met een prijsafspraak/m2 is er een risico dat het voor een aantal gevallen duurder uit kan vallen. Ik zou rondkijken en andere, liefst lokale glasboeren benaderen. Sommige glas bedrijven noemen zelf al een max afstand van 50 km tot aan de klant. Ook beter voor u die reisuren moeten toch betaald worden. en bij problemen zouden ze sneller bij u kunnen zijn, liever geen problemen, maar soms doet  het zich voor.

 

Reageer