Beantwoord
Rolluiken laten plaatsen zonder dat de isolatie van het huis omlaag gaat?
Ik woon in een jaren-50 rijtjeshuis. Dus spouwmuren. Toch is het huis door de woningbouwvereniging waar ik het van kocht geïsoleerd door er een laag isolatiemateriaal omheen te plaatsen (~10cm) en daaromheen dan weer een laagje steen.
Het resultaat is - in combinatie met dubbel glas - keurig geïsoleerd. Ik hoef nu nog steeds niet te stoken (woonkamer 18 graden).
Mijn vraag gaat over hoe ik met warmte in de zomer om ga. Ik wil rolluiken boven en een uitklapscherm beneden, maar het bedrijf dat ik hiervoor benaderd heb heeft me wijs proberen te maken dat screens beter zijn (want bewegende lucht isoleert beter?!). Ik geloof ze niet.
Maar al googlend roept het wel de vraag op of het laten plaatsen van rolluiken de isolatie van het huis omlaag haalt (en zo ja, hoeveel dan?). Iets met een warmtebrug?
En als iemand een installateur ergens rondom Leiden weet die me geen onzin verkoopt houd ik me ook aan bevolen.
Het resultaat is - in combinatie met dubbel glas - keurig geïsoleerd. Ik hoef nu nog steeds niet te stoken (woonkamer 18 graden).
Mijn vraag gaat over hoe ik met warmte in de zomer om ga. Ik wil rolluiken boven en een uitklapscherm beneden, maar het bedrijf dat ik hiervoor benaderd heb heeft me wijs proberen te maken dat screens beter zijn (want bewegende lucht isoleert beter?!). Ik geloof ze niet.
Maar al googlend roept het wel de vraag op of het laten plaatsen van rolluiken de isolatie van het huis omlaag haalt (en zo ja, hoeveel dan?). Iets met een warmtebrug?
En als iemand een installateur ergens rondom Leiden weet die me geen onzin verkoopt houd ik me ook aan bevolen.
Beste antwoord door GerL
Het eerste klopt niet bewegende lucht isoleert niet volgens mij , het probleem waarom dat er screens wordt aan geraden is waarschijnlijk de laag isolatiemateriaal aan de buitenkant met steen , hier op kan je moeilijk iets bevestigen , je moet eerst door deze laag met lange ankers die dan in de oude muur bevestigd worden waar aan de rolluik dan komt te hangen , anders krijg je grote problemen met je rolluik en je buiten isolatie
Mvg
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Log in om te kunnen reageren, een vraag te stellen of discussie te starten.
InloggenEigen Huis Community
Log in om te kunnen reageren, een vraag te stellen of discussie te starten.
InloggenEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.