Vraag

spouwmuur isoleren offerte en dier onderzoek

  • 29 April 2023
  • 2 reacties
  • 77 Bekeken

  • Nieuwe deelnemer
  • 0 reacties

Ik heb, zoals een aantal voorgangers, problemen bij het krijgen van een offerte. Als je geen e-mail hebt krijg je zo wie zo geen offerte, brief en envelop is te moeilijk. Bij de bedrijven die bij mij de spouwmuur hebben bekeken en beoordeeld zei slechts 1 van de 3 dat er een onderzoek naar bedreigde diersoorten in de provincie Utrecht verplicht is. Kosten 350 euro. In andere provincies zou dit zelfs 4.000 euro kosten. Het isolatiebedrijf mag het onderzoek zelf verrichten(?).

Tevens: Het benaderen van mij als cliënt en het opstellen van een offerte en het vervolgens na - bellen doet mij sterk denken aan het handelen bij de verkoop door een “keukenboer”. Soms agressief en vaak hinderlijk en irriterend.

 

Klopt het dat een onderzoek naar bedreigde diersoorten “verplicht” is?


2 reacties

Reputatie 4

ik zou ze vragen naar een overheidswebsite waar die wetgeving weergegeven is, ik kan ‘m niet vinden ;-)

Reputatie 4

Lees  van:

Rapportage
Natuurvriendelijk isoleren van particuliere woningen onder het pre-Soortenmanagementplan
Datum Vastgesteld door
Gedeputeerde Staten vastgesteld op 22 februari 2022
Opgesteld door
Provincie Utrecht, Domein Landelijke Leefomgeving, team Natuur en Landbouw

 

Bron: https://www.provincie-utrecht.nl/sites/default/files/2022-02/Natuurvriendelijk%20isoleren%20door%20particulieren%20onder%20het%20pre-SMP.pdf

HOOFDSTUK 2 ONDERZOEK NAAR MOGELIJKHEDEN Ondanks de bescherming die de Wnb zou moeten bieden voor de beschermde soorten, worden dagelijks vele particuliere woningen geïsoleerd zonder naleving van de wettelijke verplichtingen (het doen van ecologisch onderzoek, het aanvragen van een ontheffing, het voorkómen van doden en het compenseren van verblijfplaatsen die verloren gaan). De wettelijke verplichtingen, die ook voor particulieren gelden, zijn als basis voor dit onderzoek op een rij gezet, met daarbij een toelichting op de tijdsduur en kosten.

Hiermee kan naar andere info gezocht worden.

Reageer