Vraag

Spouwmuurisolatie Enverifoam of Parels?

  • 11 November 2022
  • 0 reacties
  • 291 Bekeken

Hallo allemaal,

Wij willen onze spouwmuren isoleren, we zijn net verhuisd en het is best koud/tochtig in huis dus we zijn opzoek naar manier om ons wooncomfort te verbeteren. Nu hebben we 2 mensen over de vloer gehad en verschillende adviezen gehad. Ik heb 0.0 verstand van dit soort dingen en ben dus aan het googlen geslagen maar ook daar kwamen wisselende dingen uit.

De spouwmuur is 6cm diep, is helemaal leeg en het gaat om een oppv van rond de 40m2. Het eerste advies was om de boel te isoleren met parels, en de tweede man adviseerde te isoleren met Enverifoam. Dat laatste had ik nog nooit van gehoord en ben ik dus wat gaan googlen. Maar ik lees wisselende verhalen over tevredenheid, schimmelproblemen, dat het een soort uf foam is, en dat dat evt gevaarlijk zou zijn? Wel zou het beter gaten en kieren dichten dan de parels wat ivm de tocht in ons huis misschien juist wel weer fijn is.

Heeft iemand hier ervaring/verstand van dit soort dingen of heeft iemand nog andere nuttige tips dan hoor ik het heel graag!


0 reacties

Geen reactie

Reageer