Beantwoord

Vloer ongeisoleerde tuinkamer

  • 7 June 2020
  • 4 reacties
  • 4409 Bekeken

Besten,

 

Ik heb een ongeisoleerde overkapping (dak is enkelglas) die binnenkort rondom dichtgezet wordt met schuifpuien. Nu maak ik me een beetje zorgen over de vloer. Die bestaat nu uit betontegels op zand. Ik heb nog ca 8 cm over tot de bovenkant van de vloer van de serre. Wat kan ik het beste doen om optrekkend vocht vanuit de bodem te voorkomen. Het storten van een betonvloer is geen optie, liefst zou ik de bestaande betontegels gebruiken als fundering. Elke reactie is welkom

icon

Beste antwoord door KlaasT 8 June 2020, 10:18

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 4

Regelwerk kost je hoogte, en als ik het goed lees heb je 8 cm in totaal boven je tegels. Ik zou dun zandlaagje leggen, daarop folie (anders gaat de folie kapot op de tegels ben ik bang), dan PIR/XPS, en vervolgens je OSB met vloer. Op zich zou je dan 5 cm isolatie kwijt kunnen wat al een hoop kou scheelt.

Dank voor de reactie. Dieper uitgraven is redelijk complex, zoals gezegd het moet vanaf de betontegels gebeuren. Zit te denken aan folie op de betonvloer, regelwerk en dan watervat OSB met dekplaten. Daar tussen in isolatie. Zou dat kunnen werken?

 

Reputatie 7
Badge +2

Wat @KlaasT  zegt :)

Reputatie 4

Persoonlijk zou ik de betontegels verwijderen, en wat dieper uitgraven. Dan folie leggen, ook tegen de randen omhoog, daarop XPS/PIR platen leggen, en daarop een vloer maken.

Reageer